آفتاب

اعتراض روسیه به توقیف حساب خبرگزاری «روسیا سیوودنیا» در انگلستان

اعتراض روسیه به توقیف حساب خبرگزاری «روسیا سیوودنیا» در انگلستان

در پی تحریم هایی وزارت خزانه داری انگلیس علیه روسیه، بانک «بارکلیز» حساب های متعلق به نمایندگی خبرگزاری «روسیا سیوودنیا» را مسدود کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در پی تحریم هایی وزارت خزانه داری انگلیس علیه روسیه، بانک «بارکلیز» حساب های متعلق به نمایندگی خبرگزاری «روسیا سیوودنیا» را مسدود کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این اقدام انگلیس، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: مسئولین انگلیسی باید فوراً درباره این اقدام بانک مذکور توضیحات خود را ارائه دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: روسیه به طور رسمی از انگلستان درخواست کرد تا توضیحاتی پیرامون اقدام بانک «بارکلیز» درخصوص انسداد حساب این خبرگزاری دولتی روسیه را به این کشور ارائه نماید.

حساب این بانک به صورت یکجانبه ۸ جولای بسته شده است. نماینده بانک بارکلیز از توضیحات بیشتری در این خصوص خودداری کرده است.

اواسط ماه ژوئن مقامات فرانسوی و بلژیکی دارایی های مربوط به روسیه را در چارچوب رای دیوان داوری لاهه مسدود کردند. دیوان داوری لاهه حکم توقیف اموال ۴۷ شرکت روسی و بلژیکی به دلیل شکایت سهام داران پیشین شرکت نفتی «یوکاس» را صادر کرده بود.

چند روز بعد، «دیدیه ریندرز» وزیر امورخارجه بلژیک امروز اعلام کرد: تمامی دارایی های سفارتخانه روسیه در بلژیک و دارایی های هیأت های نمایندگی دائم این کشور در مقر اتحادیه اروپا و ناتو در بروکسل ظرف مدت ۱ هفته لغو توقیف خواهد شد.

 

کد N888286

وبگردی