آفتاب

انتشار گزارش «نگاهی به عملکرد شورای نگهبان»

انتشار گزارش «نگاهی به عملکرد شورای نگهبان»

به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان در 26 تیرماه 1359، پژوهشکده شورای نگهبان اقدام به انتشار گزارش نگاهی به عملکرد شورای نگهبان کرده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از انتصاب شش عضو فقیه شورای نگهبان توسط حضرت امام (ره) در اسفند 1358، شش عضو حقوقدان این شورا نیز در تاریخ 26 تیر 1359 توسط اولین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند و بدین ترتیب اولین دوره شورای نگهبان از این تاریخ تشکیل شده و آغاز به کار کرد.

در همین راستا و به مناسبت فراررسیدن سالروز تأسیس شورای نگهبان در 26 تیرماه، پژوهشکده شورای نگهبان عملکرد این شورا از ابتدای تشکیل تاکنون را در قالب گزارشی اجمالی بررسی و گردآوری نموده است.

در این گزارش، عملکرد شورای نگهبان از آغاز تشکیل تاکنون در سه بخش بررسی شده است: عملکرد شورای نگهبان در‌ اظهار نظر بر اساس قانون اساسی و شرع در بخش‌ اول و عملکرد این شورا در انتخابات در بخش دوم این گزارش منعکس شده است.

عملکرد‌ مجموعه‌های پژوهشی و کارشناسی شورای نگهبان نیز در بخش سوم این گزارش بررسی شده است. به ضمیمه این گزارش دو جدول حاوی اسامی اعضای شورای نگهبان از ابتدا تاکنون و نیز اعضای هیأت رئیسه شورای نگهبان در این مدت، آمده است.

انتهای پیام

کد N888179

وبگردی