آفتاب

توصیه محسنی‌اژه‌ای به وکلای میلیاردر نفتی

توصیه محسنی‌اژه‌ای به وکلای میلیاردر نفتی

... سخنگوی قوه قضاییه از بیان جزییات پرونده حمید بقایی و اینکه ادعا شده وی اموالی را از کشور خارج کرده و در کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری کرده، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

... سخنگوی قوه قضاییه از بیان جزییات پرونده حمید بقایی و اینکه ادعا شده وی اموالی را از کشور خارج کرده و در کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری کرده، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در پرونده آقای بقایی برخی اعلام کردند که وی اموالی را از کشور خارج کرده و در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کرده است، آیا این موضوع صحت دارد؟ بیان کرد: اگر کسی درباره‌ محتویات پرونده قضایی که مطرح است مطالبی را بازگو کند خلاف قانون انجام داده است و تا زمانی که پرونده به مراحل نهایی یا نیمه نهایی نرسد نمی‌توان درباره‌ آن صحبت کرد.

وی افزود: من از جزییات پرونده وی اطلاع ندارم و اگر هم اطلاع داشته باشم از بیان آن معذورم.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سئوال دیگری درباره‌ این که تعدادی از نمایندگان مجلس مدعی شدند که میلیاردر نفتی در زندان نیست و روند رسیدگی به پرونده وی به کندی پیش می‌رود و خواستار ملاقات با وی شده‌اند، اظهار کرد: من تا حالا نشنیدم که نماینده‌ای گفته باشد که وی در زندان نیست و این که بیان شده کار قابل توجهی در این پرونده انجام نشده است من نمی‌دانم منظورشان چیست؟

وی ادامه داد: انصافا از زمانی که وی بازداشت شده و تا الان اقدامات سنگینی انجام شده و شاهد این مدعا کیفرخواستی است که برای وی صادر شده است.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: این متهم در زمان دادسرا همکاری لازم را نمی‌کرد و تا آخر هم مشخص نشد که پول‌ها را چه کار کرده است، البته اقدامات فوق‌العاده‌ای‌در داخل و خارج برای ردیابی پول‌ها انجام شده است. چند بار هیات‌هایی به کشورهای خارجی در این زمینه اعزام شده‌اند.

محسنی اژه‌ای خطاب به وکلایی که می‌خواهند وکالت پرونده میلیاردر نفتی را بر عهده بگیرند گفت: این وکلا حتما باید برای تحقیقات و بازجویی‌هایی که در این پرونده انجام می‌شود وقت بگذارند. این طور نباشد که در کنار این پرونده، پرونده‌ دیگری را بر عهده بگیرند، بلکه آنها باید روزی 7 الی 8 ساعت پرونده را مطالعه کنند. در واقع اگر آنها می‌خواهند حق‌الوکاله میلیاردی بگیرند واقعا باید بر روی پرونده وقت بگذارند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: اگر نماینده‌ای طبق قانون درخواستی را ارائه دهد طبیعتا درخواستش پذیرفته می‌شود.

ادامه دارد ...

کد N888048

وبگردی