آفتاب

اولاند: حصول توافق نزدیک است

اولاند: حصول توافق نزدیک است

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: طرف‌های مذاکره‌کننده به حصول توافق هسته‌ای نزدیک هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 در وین در حالی وارد هفدهمین روز خود شده است که دیپلمات‌ها همچنان به کار روی جزئیات متن توافق ادامه می‌دهند.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه در بروکسل گفت که طرف‌های مذاکره کننده به حصول توافق نزدیک هستند اما هنوز یک شکاف وجود دارد.

این مذاکرات در حال حاضر با حضور وزرای امور خارجه کشورهای مذاکره کننده و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافقی نهایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و چگونگی لغو تحریم‌های این کشور در جریان است.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین پس از ورود به هتل کوبورگ محل برگزاری مذاکرات، گفت: وزرای خارجه برای به نتیجه رساندن مذاکرات گردهم جمع شده‌اند. ما بر این باوریم که تأخیر دیگری وجود نخواهد داشت.

همچنین لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز یک‌شنبه به خبرنگاران گفت که این مذاکرات وارد آخرین مرحله خود شده است.

سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران نیز روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در وین، گفت: این مذاکرات وارد آخرین دقایق نفس‌گیر خود شده است اما هنوز مسائلی وجود دارد.

وی ادامه داد: من نمی‌توانم تضمین کنم که توافق روز دوشنبه یا سه‌شنبه حاصل خواهد شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، انتظار می‌رود این مذاکرات پس از بیش از دو هفته رایزنی بی‌وقفه میان هیأت‌های مذاکره کننده تا پایان روز دوشنبه به حصول یک توافق جامع نهایی منجر شود.

انتهای پیام

کد N887994

وبگردی