آفتاب

بازداشت چند مظنون حمله به کلیسای معجزه حضرت عیسی (ع)

بازداشت چند مظنون حمله به کلیسای معجزه حضرت عیسی (ع)

پلیس اسرائیل چند مظنون یهودی را در رابطه با به آتش کشیدن کلیسای معجزه نان و ماهی حضرت عیسی (ع) بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این آتش سوزی در این کلیسا که روزانه 5000 تن از آن بازدید می‌کنند، ابراز نگرانی و محکومیت گسترده مسیحیان جهان را به همراه داشت و بار دیگر توجه جهانیان را به جرایم مرتبط با تنفر مذهبی در اسرائیل جلب کرد.

لوبا سامری، سخنگوی پلیس اسرائیل در بیانیه‌ای گفت: چند مظنون یهودی به خاطر آتش زدن این کلیسا بازداشت شده‌اند و دادگاه‌ نازارس تصمیم گرفته تا به خاطر انجام تحقیقات حکم بازداشت آن‌ها تمدید شود.

این در حالی است که پلیس تعداد این مظنون بازداشت شده یا جزئیات هویت آن‌ها را اعلام نکرده اما یکی از سازمان‌های ناسیونالیست افراطی صهیونیست گفت، سه مرد یهودی جوان در این رابطه بازداشت شده‌اند.

یکی دیگر از سخنگویان پلیس اسرائیل گفت، این بازداشت‌ها به دنبال تحقیقات مخفیانه‌ای صورت گرفت که آژانس امنیت داخلی "شین بت" نیز در آن شرکت داشته است.

کلیسای نان و ماهی در حاشیه دریاچه طبریه، مکانی است که بسیاری از مسیحیان معتقدند حضرت مسیح 5000 تن را در معجزه‌ای با پنج قرص نان و دو ماهی سیر کرد.

یکی از ساختمان‌های محوطه این کلیسا کاملا در آتش از بین رفته اما ساختمان کلیسا سالم مانده است.

دست‌خط‌های عبری نیز که با اسپری بر دیوار نوشته‌ شده‌اند در ساختمان دیگری در داخل این مجتمع کشف شده، با این مضمون که "بت‌ها باید خارج شده یا نابود شوند" این متن بخشی از دعای رایج یهودیان است.

حملات متعددی به مکان‌های مقدس مسیحیان و مسلمانان در سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری صورت گرفته که گمان می‌رود مجرمان آن افراط گرایان یهودی صهیونیست باشند.

انتهای پیام

کد N887820

وبگردی