آفتاب

پیروزی‌های ارتش سوریه در الزبدانی، پالمیرا و إدلب ادامه دارد

پیروزی‌های ارتش سوریه در الزبدانی، پالمیرا و إدلب ادامه دارد

ارتش سوریه پیشروی‌های جدیدی را در الزبدانی با کنترل بر مراکز و بلندی‌های اطراف این شهر استراتژیک به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت روزنامه لبنانی السفیر، ارتش سوریه محله الزلاح در جنوب الزبدانی را تحت کنترل خود درآورد و پس از تامین امنیت قلعه‌ای که مشرف به این منطقه است، پیشروی‌هایی در بخش غربی محله الزهراء حاصل کرد. جنگنده‌های ارتش سوریه نیز چهار حمله به مقرهای افراد مسلح در شهر الزبدانی داشتند.

در همین حال، گروه تروریستی داعش فایلی تصویری را منتشر کرد که در آن تعدادی از اعضای این گروه در درگیری‌های الزبدانی حضور دارند. این نخستین‌بار است که داعش حضور خود را در این منطقه اعلام کرده است.

هرچند که پیشتر حرف و حدیث‌هایی در مورد حضور داعشی‌ها در منطقه مجاور المضایا مطرح شده بود اما تعدادی از مخالفان هرگونه نقشی از داعش در این منطقه را تکذیب و تاکید کردند که این افراد تعداد کمی هستند که اهمیت ندارند.

اما در ادلب در شمال سوریه، پس از حمله غافلگیرانه تروریست‌های «جیش الفتح» ارتش سوریه توانست مرکز تل خطاب در حومه منطقه جسر الشغور را بازپس بگیرد. همزمان حملات توپخانه‌ای و هوایی نیروهای سوری به تروریست‌ها در مناطق مجاور ادامه دارد و تلاش‌ها برای ورود تروریست‌ها به مراکز تل الأعور و تل حکمه ناکام ماند.

در همین حال، در پالمیرا در مرکز سوریه، ارتش به عملیات نظامی خود در اطراف این شهر به ویژه از طرف غرب ادامه می‌دهد. تروریست‌های داعش نیز دو خودرو را در مسیر میان پالمیرا و حمص منفجر کردند.

از سوی دیگر، علی ایوب، رئیس ستاد ارتش سوریه در هنگام بازدید از یگان‌های ارتش در حومه شرق به سمت پالمیرا، عنوان داشت: نبرد علیه تروریسم ادامه دارد تا ما امنیت را به کشورمان بازگردانیم. سوریه نیز قلعه پایداری و مقاومت باقی خواهد ماند.

ارتش سوریه نیز حمله داعش به یکی از مراکز ایست نظامی را به سمت مثلث و حلابات در حومه پالمیرا خنثی کرد.

انتهای پیام

کد N887799

وبگردی