آفتاب

6 سال پس از مناظره جنجالی سال 88 اعلام شد: حمایت مرحوم مهدوی کنی از هاشمی و ناطق و انتقادش به احمدی‌نژاد

6 سال پس از مناظره جنجالی سال 88 اعلام شد: حمایت مرحوم مهدوی کنی از هاشمی و ناطق و انتقادش به احمدی‌نژاد

به گفته سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، آیت الله مهدوی کنی درسال 88 مایل بود که این تشکل از هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری دفاع کند.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم که مهمان کافه خبر بود، در بخشی از گفت و گوی مبسوط خود با خبرآنلاین به ماجرای گله مندی ناطق نوری از جامعه روحانیت و غیبتش در جلسات جامعه روحانیت پرداخته و گفت: من از نزدیک چند بار با ایشان صحبت کردم. منشا فاصله گرفتن آقای ناطق همان داستان سال 88 است. اما امروز مسئله متفاوتی را مطرح می کنند. ایشان می گوید هر رجل سیاسی یک دوره ای دارد و دوره ما هم گذشته  و من نمی خواهم به هیچ حزب و جمعیتی بپیوندم.

وی درباره چرایی عدم حمایت جامعه روحانیت از هاشمی و ناطق نوري در برابر اتهاماتی که احمدی نژاد به آنها وارد کرده بود نیز اظهار داشت: مسئله از این قرار بود که دادن بیانیه و موضع گیری کردن می توانست اثر مهمی روی انتخابات بگذارد. گرچه مرحوم آیت الله مهدوی کني علاقه مند بودند که موضع گیری بکنند ولی این را هیچ وقت علنی نکردند.

سخنگوی جامعه روحانیت به بیان خاطره ای از مرحوم مهدوی کنی پرداخت و گفت: خاطرم هست در نشستی که در حرم امام بعد از آن مناظره رخ داد، آیت الله مهدوی کنی به شدت با آقای احمدی نژاد برخورد کرده بود و نسبت به آن رفتار گلایه کرده بود. این نشان می دهد که او می خواست موضع گیری کند، اما نمی خواست این موضع گیری روی انتخابات اثری بگذارد. بعد از 88 هم که دیگر آب ها از آسیاب افتاده بود و موضع گیری فایده ای نداشت.

مشروح گفت و گوی مصباحی مقدم را (اینجا) بخوانید.
کد N887766

وبگردی