آفتاب

تیمور غیاثی: نمی‌توانیم بی‌جهت برای برخی ورزشکاران هزینه کنیم

تیمور غیاثی: نمی‌توانیم بی‌جهت برای برخی ورزشکاران هزینه کنیم

مدیر تیم‌های ملی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی گفت: برای کسب سهمیه‌های المپیک و جهانی باید در اردو و مسابقات خوبی شرکت کنیم که اینها مستلزم هزینه کردن است و با توجه به بودجه فعلی فدراسیون نمی‌توانیم به نتایج بهتری برسیم.

مدیر تیم‌های ملی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی گفت: برای کسب سهمیه‌های المپیک و جهانی باید در اردو و مسابقات خوبی شرکت کنیم که اینها مستلزم هزینه کردن است و با توجه به بودجه فعلی فدراسیون نمی‌توانیم به نتایج بهتری برسیم.

تیمور غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره برگزاری ر‌قا‌بتهای انتخابی تیم ‌ملی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی، اظها‌ر کرد: مسابقه انتخابی تیم ‌ملی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی در هفت ماده برگزار شد تا ارزیابی خوبی از وضعیت د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاران به دست بیاوریم. علت برگزاری این انتخابی نیز این بود که بچه‌ها آمادگی خود را حفظ کنند، چرا که حدود 10 روز به آغاز جام کازانف باقی‌ مانده است و اگر قرار بود ر‌قا‌بت انتخابی برگزار نشود و از قبل بدانند که چه کسی به مسابقات اعزام می‌شود، د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاران از جدیت خود در تمرینات کم می‌کردند. تصمیم گرفتیم که یک رکوردگیری بگذاریم تا بدانند که فدراسیون به تمام آنها توجه دارد. در پایان نیز کسانی که شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارند به مسابقات می‌روند و به نظرم حدود 10 الی 12 نفر راهی قزاقستان می‌شوند.

غیاثی درباره نتایج به دست آمده در ر‌قا‌بتهای انتخابی، تصریح کرد: دوندگان 200 متر نتیجه‌ خوبی گرفتند و رکوردهای پرتاب چکش هم قابل قبول بود، اما رکوردهای پنج هزار متر و باقی رشته‌ها‌ قابل قبول نبود. در کل باید بگویم در جمع بندی که انجام دادیم متوجه شدیم بچه‌ها از آمادگی نسبی برخوردار هستند. حسن تفتیان و رضا قاسمی به دلیل نتایجشان در قهرمانی آسیا و سجاد هاشمی به دلیل نمایش خوب در جایزه بزرگ تایلند پیش از این اعزام خود را به قزاقستان حتمی کرده بودند. ابارقی هم که توانست در 200 متر به مقام نخست برسد پیش از این مصدوم بود، اما با نمایشی که در انتخابی داشت نشان داد که به روزهای خوب خود باز می‌گردد.

او در ادامه افزود: در ماده پرتاب چکش نیز پژمان قلعه‌نویی و رضا مقدم اول و دوم شدند، اما درباره نفر اعزامی به کازانف کمیته‌ فنی تصمیم بگیرد. کاوه موسوی هم با پرتاب 64 متری خود نشان داد آمادگی خوبی ندارد. محمد صمیمی هم در ر‌قا‌بت انتخابی پرتاب دیسک شرکت نکرد و با این شرایط و رکوردها، کسی در این ماده برای جام کازانف اعزام نمی‌شود.

مدیر تیم‌های ملی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی درباره غیبت محمد صمیمی در ر‌قا‌بت انتخابی، اظها‌ر کرد: محمد صمیمی در ر‌قا‌بت انتخابی شرکت نکرد، اما توقع دارد ما او را به بلاروس اعزام کنیم. این موضوع درست نیست. ورزشکار یک جایی باید خودش را نشان بدهد و بی‌جهت این همه هزینه صورت نگیرد. در پاسخ به این که می‌گوید من عنوان دار هستم باید بگویم الان وضعیت شما چگونه است؟ من هم 45 سال پیش مدال طلای آسیا را کسب کردم. سجاد مرادی هم در باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی 2010 دو مدال کسب کرد، اما در اینچئون چه نتیجه‌ای گرفت؟ ما ورزشکار آماده می‌خواهیم. ورزشکاری که هم خود او و هم ما شرایطش را بدانیم و تکلیفش روشن باشد. حد نصاب برای اعزام به کازانف را 58 متر گذاشته بودیم، اما چرا صمیمی نیامد و در ر‌قا‌بت انتخابی شرکت نکرد. تمامی این مسائل داستان‌هایی است که به مرور زمان باید درست کنیم و نظم لازم را حاکم کنیم. این درست نیست که ورزشکار هر کاری که خواست انجام بدهد.

غیاثی درباره وضعیت کسب سهمیه مسابقات جهانی چین نیز، گفت: تا به حال محمد جعفر مرادی در دوی ماراتن تنها سهمیه ایران را برای مسابقات جهانی چین به دست آورده است. دوره گذشته هم رضا قاسمی و لیلا رجبی دو سهمیه جهانی گرفتند. با این وضعیت، بودجه بهتر از این نمی توانیم داشته باشیم. در این مدت تمام تلاش ما این بود که شرایط را ساماندهی کنیم. مسابقات آغاز فصل، جایزه بزرگ، قهرمانی آسیا و ر‌قا‌بت انتخابی تیم ‌ملی هزینه‌های زیادی داشت و ما از نظر بودجه مشکل داریم. باید هزینه لازم برای برگزاری مسابقه و اردو فراهم شود. د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاران باید حقوق و پاداش‌های خود را بگیرند. در هر صورت این معضلاتی است که نه فقط در د‌و‌و‌مید‌ا‌نی،‌ بلکه در دیگر رشته‌های ورزشی ایران وجود دارد. تا الان ما سهمیه‌های کمی برای المپیک گرفته‌ایم در حالی که در دوره پیش در همین زمان، سهمیه‌های بیشتری داشتیم.

او در پایان درباره نتایج د‌و‌و‌مید‌ا‌نی در یونیورسیاد 2015، تصریح کرد: محمد جعفر مرادی در نیمه ماراتن نتیجه‌ خوبی گرفت هر چند از کسب مدال باز ماند. محمود صمیمی هم در پرتاب دیسک حذف شد در حالی که برای کسب مدال به این ر‌قا‌بت‌ها رفته بود. برای کسب مدال طلا در این ر‌قا‌بت‌ها باید به رکورد بالای 65 متر رسید.

انتها‌ی‌ پیا‌م

کد N887621

وبگردی