آفتاب

اردن وعده داد: بحران سوریه تا آخر امسال به پایان می‌رسد

اردن وعده داد: بحران سوریه تا آخر امسال به پایان می‌رسد

ایرنا نوشت:

سلامه حماد وزیر کشور اردن گفت: انتظار می رود بحران سوریه تا پایان سال جاری میلادی پایان یابد.

پایگاه خبری الیوم السابع روز دوشنبه گزارش داده که حماد به وجود ارتباطات سازمان ملل و کشورهای کمک کننده به دلیل شرایط سختی که این بحران بر سوریه تحمیل کرده اشاره و بیان داشته است که اردن در معرض موج پناهندگان سوری قرار داشته و آخرین موج پناهندگی شرایط سختی را برای این کشور به وجود آورده اند.

کمیساریای امور پناهندگان وابسته به سازمان ملل هفته گذشته اعلام کرد که تعداد پناهندگان سوری به 4 میلیون تن رسیده و از شروع بحران سوریه در سال 2011 در ده ماه اخیر تعداد پناهندگان سوری به کشورهای خارجی به میزان یک میلیون نفر افزایش یافته است.

کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل اعلام کرده که انتظار می رود تعداد پناهندگان سوری تا پایان سال جاری میلادی به 4 میلیون و 270 هزار تن برسد.

این درحالی است که 7 میلیون و 600 هزار شهروند سوری در داخل این کشور آواره هستند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، سوریه بزرگترین آمار آوارگان داخلی با 7 میلیون و 600 و پناهندگان خارجی با 3 میلیون و 88 هزار نفر را تا پایان سال 2014 به خود اختصاص داده و بخش زیادی از پناهندگان سوری به کشورهای اردن، ترکیه و لبنان رفته اند.

اردن از شروع بحران سوریه در نیمه مارس 2011 تا کنون بیش از 630 هزار پناهنده سوری را پذیرا شده و این در حالی است که مقامات اردنی تعداد پناهندگان سوری را نزدیک به یک میلیون و 400 هزار تن می دانند که از این تعداد 750 هزار نفر قبل از بحران سوریه در اردن حضور داشتند.

در ادامه این گزارش آمده است، اردن از جمله کشورهایی است که بیشترین تعداد پناهندگان سوری را به دلیل داشتن بیشترین مرز مشترک با سوریه در خود جای داده است.

بحران سوریه از زمانی شروع شد که مخالفان سوری علیه دولت قانونی این کشور دست به عملیات مسلحانه زدند. تروریست های تکفیری نیز از بحران به وجود آمده استفاده کرده و با نفوذ به سوریه بر شرایط بحرانی این کشور افزودند. شکاف بین مخالفان سوری و درگیری بین آنان از یک سو و جنگ با نیروهای دولتی از سوی دیگر سوریه را به جنگی داخلی و بین المللی کشاند که همچنان در این کشور ادامه دارد.

52261

کد N887491

وبگردی