آفتاب

علاوی برگزاری کنفرانس منطقه‌ای مبارزه با داعش را خواستار شد

علاوی برگزاری کنفرانس منطقه‌ای مبارزه با داعش را خواستار شد

معاون رئیس‌جمهوری عراق با اشاره به گسترش تروریسم و افراطی‌گری در منطقه و کشورهای عربی، بر لزوم تشکیل نشستی منطقه‌ای برای بررسی راه‌های مقابله با داعش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایاد علاوی، معاون رئیس‌جمهوری عراق در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «العربیه الحدث» گفت: پدیده تروریسم و افراطی‌گری در منطقه گسترش یافته و بسیاری از کشورهای عربی را تهدید می‌کند و باید برای مقابله با این مساله پیچیده، تلاش جدی صورت گیرد.

علاوی بر لزوم تشکیل نشستی منطقه‌ای با هدف بررسی راه‌های مقابله با داعش تاکید کرد و گفت: داعش امروز به پدیده‌ای ترسناک در منطقه تبدیل شده است و باید با تشکیل نشستی منطقه ای راه‌های ریشه‌کن کردن این پدیده مخرب را بررسی کرد.

وی افزود: عراق از حدود 10 سال قبل تاکنون شرایط بسیار سختی را پشت‌سر می‌گذارد و پیروزی علیه داعش و ساختن کشور جز با یکپارچی عراق و اتحاد مردم حاصل نمی‌شود.

علاوی در ادامه اظهار داشت: صحنه سیاسی عراق دچار مشکلاتی است و رویکرد روشنی ندارد و آشتی ملی به شکلی بی‌سابقه دچار تزلزل شده است.

وی ادامه داد: باید نیروهای داخل موصل را برای پیروزی علیه داعش تقویت کرد و باید میان طرف‌های مختلفی که با تروریسم در نبرد هستند، هماهنگی‌ها صورت گیرد و همه تحت رهبری واحد درآیند. همچنین در برخی شهرهای عراق، آنچه که برای نبرد با داعش نیاز است، وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N887391

وبگردی