آفتاب

آغاز عملیات آزادسازی فلوجه و کشته شدن ده‌ها داعشی در شرق رمادی

آغاز عملیات آزادسازی فلوجه و کشته شدن ده‌ها داعشی در شرق رمادی

یکی از رهبران فرماندهی عملیات الانبار اعلام کرد که ساعت صفر برای آزادسازی شهر فلوجه با مشارکت ارتش، نیروهای مردمی، پلیس فدرال و سایر نیروهای عراقی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسلة، فرماندهی عملیات الانبار ضمن اعلام اینکه عملیات آزادسازی شهر فلوجه دومین شهر بزرگ استان الانبار، بزرگترین استان عراق آغاز شده است از تمامی ساکنان این شهر خواست تا مناطق خود را برای تسهیل عملیات ارتش ترک کنند.

یکی از افسران فرماندهی عملیات الانبار در این راستا اعلام کرد: ساعت صفر برای آزادسازی شهر فلوجه با مشارکت بیش از 10 هزار نیرو آغاز شده است و عملیات از شمال، جنوب، غرب و جنوب غرب فلوجه ادامه خواهد داشت.

یک افسر عراقی نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی با کمک نیروهای مردمی کارخانه تولید گچ و سیمان در فلوجه و چند مرکز دیگر در این شهر را آزاد کرده‌اند و در نخستین ساعات آغاز عملیات درگیری‌های شدیدی با سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین میان ارتش و تروریست‌ها رخ داد که موجب از پای درآمدن ده‌ها داعشی و فرار دیگر داعشی‌ها به داخل شهر شد.

به گفته این افسر، عرصه بر داعش تنگ شده و امدادرسانی به این گروه از حومه شهر فلوجه و شهرهای مجاور آن به طور کامل قطع شده است.

همچنین در شهر رمادی، مرکز استان الانبار داعش با استفاده از موشک‌ها، خودروهای بمب گذاری شده و خمپاره‌ها به شهرستان الخالدیه از تمامی محورها حمله کرد.

به گفته ابراهیم الفهداوی، رئیس کمیته امنیتی در این شهرستان اعلام کرد که این حمله از دو محور "الحصیبة" در شرق و "ابوفلیس" در مجاورت رود فرات و منطقه الفلاحات و شهر الحبانیه صورت گرفت اما نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی مانع این حملات شدند.

وی گفت: داعش تلاش می‌کرد تا از طریق رود فرات با قایق‌هایی نفوذ کند اما ده‌ها تن از آن‌ها در حملات ارتش کشته شدند.

همزمان با این تحولات در استان الانبار عراق یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد که تروریست‌های داعش مانع خارج شدن ساکنان شهرستان حویجه در استان کرکوک برای رفتن به منطقه "العلم" در صلاح الدین و پس از این اقدام درگیری‌های شدیدی میان آن‌ها با نیروهای عراقی در کوه‌های حمدین رخ داد.

وی گفت: برخی اسرا توانستند به منطقه "العلم" برسند اما داعش مانع خروج بقیه ساکنان شهرستان حویجه شد.

همزمان در پی حملات داعش به پایگاه‌های پیشمرگ‌ها در غرب کرکوک، درگیری‌هایی میان دو طرف رخ داد و پیشمرگ‌ها با کمک جنگنده‌های ائتلاف 30 فرد مسلح را از پای درآوردند.

انتهای پیام

کد N887390

وبگردی