آفتاب

دیدار دی‌میستورا با وزیر خارجه امارات و ادامه رایزنی‌های وی در منطقه

دیدار دی‌میستورا با وزیر خارجه امارات و ادامه رایزنی‌های وی در منطقه

فرستاده سازمان ملل به سوریه در سفر دوره‌ای خود به منطقه با وزیر خارجه امارات در ابوظبی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری امارات (وام)، استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه که اخیراً سفری دوره‌ای را با هدف گفت‌وگو درخصوص راه‌های حل بحران سوریه به منطقه آغاز کرده، پس از سفر به مصر و قطر وارد امارات شد و با عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در ابوظبی دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درخصوص تحولات سوریه و تلاش‌های سازمان ملل برای کمک به مردم این کشور جهت خروج از بحران به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

دی میستورا از مدت‌ها پیش مذاکراتی را با طرف‌های سوری در ژنو برای رسیدن به یک دیدگاه مشترک درخصوص حل سیاسی بحران سوریه آغاز کرده اما هنوز نتیجه‌ای از این مذاکرات حاصل نشده است.

وی هم‌اکنون در منطقه حضور دارد تا برای ایجاد "راهکار مشترک حل بحران سوریه" با مقامات کشورهای مرتبط با بحران سوریه به بحث و گفت‌وگو بپردازد.

همزمان با سفر دی میستورا به امارات، دیپلمات‌های سازمان ملل از طرح جدید وی برای حل سیاسی بحران سوریه که به زودی ارائه خواهد شد سخن می‌گویند.

خالد المحامید، عضو کمیته برگزاری کنفرانس مخالفان سوری در قاهره نیز اعلام کرد که این کمیته اقدامات خود را برای تسریع در حل سیاسی بحران آغاز کرده و اعضای آن به درخواست روسیه اواخر ماه جاری میلادی سفری به مسکو و بعد سفری به واشنگتن خواهد داشت.

وی همچنین گفت که این کمیته به شهر تل ابیض و جنوب سوریه خواهد رفت تا نتایج کنفرانس قاهره را شرح داده و برای حل سیاسی بحران با کمک گرفتن از نظرات دیگر مخالفان تلاش می‌کند.

انتهای پیام

کد N887355

وبگردی