آفتاب

جمهوریخواهان آمریکا و دغدغه‌ای به نام دونالد ترامپ

جمهوریخواهان آمریکا و دغدغه‌ای به نام دونالد ترامپ

جمهوریخواهان آمریکا که عزم خود را برای پیروزی در انتخابات ۲۰۱۶ جزم کرده اند اکنون با یک چالش جدید مواجه شده اند و این چالش کسی نیست جز «دونالد ترامپ».

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یاهو نیوز، اظهارات شنبه شب دونالد ترامپ، یکی از نامزدهای حزب جمهوریخواه آمریکا برای انتخابات سال ۲۰۱۶، در مورد مهاجران حاضر در ایالات متحده بویژه مهاجران اسپانیایی تبار همچنان با واکنش های منفی همراه است. 

ترامپ زمانیکه در سخنرانی شنبه شب خود با اعتراض مهاجران اسپانیایی تبار مواجه شد به شوخی گفت: تعجب نمی کنم اگر این افراد را دولت مکزیک برای برهم زدن این جلسه به آمریکا فرستاده باشد، ناراحت نباشید ما کشورمان را پس می گیریم. 

ترامپ پیشتر نیز اظهارات تندی را علیه مهاجران ایراد کرده بود اما سخنان شنبه شب او موجب شده تا رهبران حزب جمهوریخواه از وی بخواهند در مواضع خود در خصوص مهاجران حاضر در آمریکا تجدید نظر کند. 

به گزارش مهر، از لحاظ تاریخی از آنجا که حزب دموکرات مواضع نرمتری در قبال مهاجران و سیاه پوستان دارد این افراد در انتخابات اغلب از نامزدهای این حزب حمایت می کنند و برخی از کارشناسان یکی از دلایل پیروزی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، در انتخابات ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ را حمایت مهاجران حاضر در ایالات متحده از وی اعلام کرده اند. 

با توجه به این امر جمهوریخواهان در نظر دارند که با اتخاذ سیاست های نرمتر بخشی از آرای مهاجرین را جذب کنند اما مواضع ترامپ بدون شک مشکلات جدیدی را برای این حزب بوجود می آورد. 

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۱۳ میلادی ۱۳ درصد از جمعیت آمریکا یعنی ۴۱ میلیون ۳۰۰ هزار نفر را مهاجرین تشکیل می دادند که اسپانیایی تبارها ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از این جمعیت را به خود اختصاص داده اند.

کد N887274

وبگردی