آفتاب

خبرگزاری فرانسه: متن توافق هسته‌ای 98 درصد تکمیل شده است

خبرگزاری فرانسه: متن توافق هسته‌ای 98 درصد تکمیل شده است

5+1 در حالی امروز (یک‌شنبه) به تلاش برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهند که یک منبع خبری نزدیک به مذاکرات به خبرگزاری فرانسه گفت توافق "98 درصد" تکمیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، طرف‌های مذاکره‌کننده در وین با نزدیک شدن به ضرب الاجل روز دوشنبه تلاش‌های دیپلماتیک خود برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران را تشدید کرده‌اند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران در وین گفت: من فکر می‌کنم ما باید تصمیم‌های واقعی بگیریم بنا بر این من از آن‌جا که چند مساله دشوار برای انجام دادن داریم می‌گویم که امیدوار هستم.

جان کری که امروز زمانی را صرف رفتن به کلیسای جامع سنت استفان کرد آخرین وضعیت مذاکرات با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود را مثبت ارزیابی کرد.

هم‌چنین فدریکا موگرینی،‌ مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در توییتر اعلام کرد که مذاکرات در "ساعاتی تعیین کننده" قرار دارد.

در همین حال خبرگزاری فرانسه به نقل از منبعی نزدیک به مذاکرات گزارش داد: 98 درصد متن توافقنامه به پایان رسیده است.

منبع خبری مذکور اظهار کرد، دو یا سه مساله کلیدی شامل این که توافق چقدر باید طول بکشد و هم‌چنین مساله برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران هم‌چون تحریم تسلیحاتی سازمان ملل باقی مانده‌اند.

وی افزود: اکنون باید یک تصمیم سیاسی وجود داشته باشد. اگر یک چنین تصمیمی گرفته شود، مسائل با سرعت به پیش خواهند رفت.

به گزارش ایسنا، آخرین دور از مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 بیش از دو هفته است که به صورت بی‌وقفه با حضور هیات‌های تمام طرف‌های درگیر در وین - پایتخت اتریش در جریان است. در این میان وزیران امور خارجه 1+5 بارها به پایتخت‌های خود بازگشته و دوباره به وین آمده‌اند تا به رایزنی‌ها ادامه دهند.

وزیران امور خارجه ایران، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان هم اکنون در وین حضور دارند و روز شنبه را تا پاسی از شب به رایزنی مشغول بودند.

هم‌چنین بر اساس اعلام رسانه‌ها سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه قرار است روز یک‌شنبه (امروز) به این مذاکرات بپیوندد.

انتهای پیام
کد N886879

وبگردی