آفتاب
دست‌اندرکاران امور قرآنی:

طرح ملی تلاوت قرآن به نخبه‌پروری قاریان در استان‌ها کمک می‌کند

طرح ملی تلاوت قرآن به نخبه‌پروری قاریان در استان‌ها کمک می‌کند

دست‌اندرکاران امور قرآنی در استان‌های کشور می‌گویند: اجرای طرح ملی تلاوت قرآن کریم در استان‌ها و شهرستان‌ها به نخبه‌پروری قاریان نوجوان کمک می‌کند.

دست‌اندرکاران امور قرآنی در استان‌های کشور می‌گویند: اجرای طرح ملی تلاوت قرآن کریم در استان‌ها و شهرستان‌ها به نخبه‌پروری قاریان نوجوان کمک می‌کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، چند تن از آنان روز یکشنبه در آستانه اجرای چهارمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم در استان‌های کشور تاکید کردند: کشف استعدادهای قرآنی و پرورش این استعدادها در بین نوجوان حلقه مفقوده‌ای بود که با اجرای طرح ملی تلاوت کامل می‌شود.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: طرح ملی تلاوت قرآن کریم از دوسال گذشته توانسته با تربیت نسل نوجوان به صورت تخصصی فصل نوینی فراروی این استان قرار دهد.

ابراهیم لایق افزود: طرح ملی تلاوت توفیق مطلوبی در استان آذربایجان شرقی داشته به طوری که شاهد هستیم نوجوانان به چه زیبایی به قرائت می‌پردازند.

وی اظهار کرد: تلاش شده تا کرسی‌های تلاوت و اجرای تلاوت قرآن کریم در محافل اداری و مساجد با حضور قاریان نوجوان زیرپوشش طرح ملی تلاوت قرآن کریم باشد.

وی بیان کرد: هم اینک 35 نخبه قرآنی دراستان آذربایجان با حرکت طرح ملی تلاوت شناسایی و تربیت شده است.

کارشناس قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هم گفت: طرح ملی تلاوت قرآن کریم حرکت خوبی در جهت شناسایی استعدادهاست.

مهدوی افزود: این حرکت می‌تواند نقطه عطفی برای پرورش استعدادهای قرآنی به سبک ایرانی باشد.

وی اظهار کرد: رواج سبک ایرانی حلقه مفقوده‌ای در محافل قرآنی بوده تا نوجوانان ما از سبک مصری‌ها و عربستانی‌ها تقلید نکنند.

مهدوی از بسیج ارگان‌های دولتی برای اجرای موفق طرح ملی تلاوت قرآن کریم خبر داد.

وی تصریح کرد: حرکت طرح ملی تلاوت در استان خوزستان حرکت خوب فرهنگی و ایده جالبی است.

مدیر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز گفت: برای اجرای موفق طرح ملی تلاوت قرآن کریم اداره فرهنگ ارشاد اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

منیره مطهری افزود: این طرح کمک می‌کند تا استعدادهای قرآنی شکوفا و به نحو مطلوبی هدایت شود.

وی اظهار کرد: اجرای طرح ملی تلاوت قطعا در بین نسل نوجوان موثر بوده و می‌تواند راه گشا باشد.

مدیر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز اجرای طرح ملی تلاوت قرآن کریم را موفق ارزیابی کرد.

فریبا نارویی افزود: این طرح باید در مناطق شیعه نشین استان سیستان و بلوچستان نظیر زابل، زهک و شهرهای بزرگی همچون چابهار و ایرانشهر گسترش یابد.

وی اظهار کرد: برای حضور موفق در مناطق شیعه نشین سیستان و بلوچستان باید اساتید خبره قرآنی اعزام شوند.

به گفته وی برای نخستین بار هشت کرسی تلاوت در استان با مشارکت قاریان نوجوان طرح ملی تلاوت و از جمله قاریان نمونه‌ای همچون آقای بختیاری و صفدری برگزار شده است.

کارشناس دفتر قرآن و عترت ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم گفت: استعدادهای خوبی در خراسان شمالی وجود دارد.

احمد محمدی افزود: با بررسی‌های انجام شده علاقمندان زیادی در بین نوجوانان شهرهای این خطه وجود دارد.

وی بیان کرد: با این حال گسترش طرح‌های قرآنی نیازمند تقویت زیرساخت‌ها در تمام زمینه‌ها است.

به گفته وی طرح ملی تلاوت قرآن کریم می‌تواند دانش قرآنی نوجوانان علاقمند را ارتقاء دهد.

مجری طرح ملی تلاوت قرآن در استان کرمانشاه هم گفت: کشف، شناسایی و پرورش نوجوانان مستعد قرآنی به‌منظور تربیت چهره‌های تأثیرگذار قرآنی در عرصه قرائت کشوری و بین‌المللی است.

ژاله اسماعیلی افزود: رشد و ارتقا ابعاد اخلاقی و علمی قاریان نوجوان، بهره گیری از روش‌های نوین و سنتی آموزش قرآن کریم و آموزش رشته‌های صوت و لحن، تجوید، حفظ، وقف و ابتدا از جمله این اهداف است.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور هم با تقدیر از اجرایی شدن طرح ملی تلاوت در استان‌ها گفت: شوراها و شهرداری‌ها باید برای فراگیر شدن این طرح در بین نسل نوجوان مشارکت کنند.

غلامرضا بصیری‌پور افزود: تداوم این طرح می‌تواند تحولی اساسی در بخش قرآنی کشور ایجاد کند.

وی اظهار کرد: طرح ملی تلاوت از یک نوجوان می‌تواند اسطوره‌ای در بخش قرآنی بسازد و به کاهش ناهنجاری‌ها کمک کند.

دبیر ستاد طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور گفت: کار ثبت نام چهارمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم در استان‌های کشور آغاز شده است.

حسین مقدم کیا افزود: در این طرح دانش آموزان پسر 8 تا 14 سال در کلیه مناطق شهری و روستایی کشور زیر پوشش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به این‌که «ثبت نام از علاقمندان ادامه دارد» گفت: علاقمندان برای ثبت نام می‌توانند به سایت www.melitelavat.ir مراجعه کنند.

مقدم کیا کشف، شناسایی و پرورش نوجوانان مستعد قرآنی به منظور تربیت چهره‌های تاثیرگذار قرآنی در عرصه قرائت کشوری و بین‌المللی، رشد و ارتقاء ابعاد اخلاقی و علمی قاریان نوجوان، بهره گیری از روش‌های نوین و سنتی آموزش قرآن کریم، آموزش رشته‌های صوت، لحن، تجوید، حفظ، وقف و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا را از جمله اهداف طرح مذکور برشمرد.

طرح ملی تلاوت قرآن کریم در راستای منویات مقام معظم رهبری در تربیت قاریان بین المللی و کشوری با حمایت و نظارت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود.

انتهای پیام

کد N886726

وبگردی