آفتاب

«یورو» امروز درباره یونان تصمیم گیری می‌کند

«یورو» امروز درباره یونان تصمیم گیری می‌کند

اصرار وزیران اقتصادی کشورهای عضو یورو بر اجرای شدیدتر سیاست های ریاضت اقتصادی در یونان در ازای پرداخت وام جدید موجب بی نتیجه ماندن نشست روز گذشته یورو در خصوص آتن شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نشست ۹ ساعته وزيران دارايی و اقتصاد ۱۹ کشور عضو حوزه پولی يورو شنبه شب بدون اتخاذ تصميم برای بررسی پيشنهادهای يونان و اعطای وام به آتن در بروکسل پايان يافت.

از همین رو قرار شد که وزيران دارايی و اقتصاد کشورهای عضو حوزه پولی يورو امروز يکشنبه،‌ درباره پيشنهادهای «آلکسيس سيپراس» نخست وزير يونان تصميم بگيرند.

این وضعیت در حالی است که کشورهای حوزه يورو تقاضاهای بيشتری در مورد انجام سياست های رياضت کشانه توسط دولت يونان مطرح کرده اند. 

آلکسيس سيپراس برای گرفتن وام های بيشتر از صندوق بين المللی پول و اتحاديه اروپا اعلام کرده است که دولتش تلاش خواهد کرد با افزايش ماليات ها، کاستن از حقوق بازنشستگی و فروش اموال دولتی از بحران مالی کنونی خارج شود. 

يونان از حوزه پولی يورو درخواست ۸۰ ميليارد يورو وام کرده است و این در حالی است که بدهی های خارجی يونان به بالای ۳۲۰ ميليارد يورو رسيده و آتن تقاضای بخشش ۳۰ درصدی این مبلغ را دارد اما تعدادی از کشورهای وام دهنده، از جمله آلمان، گفته اند که تمايلی به بخشيدن مقداری از اين وام ها ندارند.

کد N886474

وبگردی