آفتاب
نطق میان دستور؛

علی‌محمدی: مجلس از حقوق ملت در بحث هسته‌ای صیانت می‌کند

علی‌محمدی: مجلس از حقوق ملت در بحث هسته‌ای صیانت می‌کند

یک نماینده اصولگرای مجلس با قدردانی از تیم مذاکره کننده برای پاسداری از حقوق ملت تاکید کرد که ملت ایران هیچ گاه از خطوط قرمز عبور نخواهد کرد و اجازه سرک کشیدن از اماکن نظامی و حساس کشور و همچنین مصاحبه از دانشمندان هسته‌ای را به عوامل اطلاعاتی بیگانه که در لباس نماینده آژانس فعالیت می‌کنند نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) عمران علی‌محمدی در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز یکشنبه مجلس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مسیر حرکت ملت و دولت را در سال جدید، همدلی و همزبانی اعلام کردند، گفت: تعمق در کلام مقام معظم رهبری رسالتی گران‌سنگ را بر دوش مسئولان و آحاد ملت شریف ایران قرار می دهد که در پرتوی هماهنگی و همکاری بر مشکلات فائق آمده و در همگرایی و هم افزایی به سوی قله‌های پیشرفت به مسیر خویش ادامه دهند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ملت هم جهت و هم نوا با آرمان‌های بلند حضرت امام(ره)، دولت و قوای سه گانه را یاری گر خواهند بود، گفت: تعمق در ژرفای نام‌گذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری باعث شناخت عمیق و همه جانبه از مسائل و مشکلات و راه حل های بیشماری می‌شود که باید در سیاست گذاری‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات جامه عمل پوشانده شود و به عنوان مشعل فروزان راه هدایت به یک سال و برهه زمانی خاص محدود نشود.

به گفته علی‌محمدی، شکوفایی، نوآوری علمی، عزم ملی و مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ و اقتصاد، اصلاح الگوی مصرف، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، همت و کار مضاعف و وجدان کاری و انضباط اجتماعی در راستای اقتصاد مقاومتی است و برای ملت های منطقه و جهان الهام بخش خواهد بود.

وی در ادامه گفت: از تلاش مجدانه فرزندان ملت ایران که با تلاش شبانه روزی و الهام از هدایت‌ها و رهنمودهای مقام عظمای ولایت تا کنون تلاش کرده‌اند حقوق ملت شریف ایران در زمینه هسته‌ای را پاس بدارند تشکر می‌کنم و به عنوان نماینده ملت ایران به آمریکا و ایادی صهیونیست اعلام می‌کنم ملت ایران هیچ گاه از خطوط قرمز عبور نخواهد کرد و اجازه سرک کشیدن از اماکن نظامی و حساس کشور و همچنین مصاحبه از دانشمندان هسته‌ای را به عوامل اطلاعاتی بیگانه که در لباس نماینده آژانس فعالیت می‌کنند را نخواهد داد.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: گروه 1+5 بداند رهبری بزرگ و آگاه به مسائل روز جهان اجازه هیچگونه سوءاستفاده‌ای را به دشمنان نظام نداده و مجلس نیز به عنوان عصاره ملت از حقوق مسلم ملت ایران در بحث هسته‌ای صیانت خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت منطقه گفت: شرایط و وضعیت کنونی منطقه بر اثر نادانی و کج فهمی امیران خودخواه و سردمداران زر و زور وهابیت است که متأسفانه میزبان خانه خدا اما کلیددار شیطان شده‌اند.

علی‌محمدی ادامه داد: آنها کشورهای منطقه را مورد هجوم قرار داده و با تشکیل گروه‌های تکفیری و جنایتکار، هماهنگ با اهداف آمریکا و اسرائیل در منطقه هستند که نیتشان ایجاد درگیری در میان ملت‌های مسلمان منطقه از جمله سوریه، عراق و یمن مظلوم است که حتی در ماه مبارک رمضان نیز از بمباران جنایتکاران سعودی و اسرائیلی در امان نبوده‌اند و همه این مسائل در راستای حفظ امنیت اسرائیل بوده و محکوم است.

وی در بخش دیگری از نطقش با تشکر از حضور رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی در استان ایلام و آشنایی با ظرفیت های بالقوه و مشکلاتی مثل بیکاری جوانان، ضعف زیرساخت‌ها و تخلیه روستاهای مرزی اظهار کرد: در پرتوی نظام، استان ایلام در مسیر پیشرفت قرار گرفته و بیش از هر جای دیگری مستعد شکوفایی در پرتوی اقتصاد مقاومتی است از مسئولان می خواهم ظرفیت‌های این استان را بیشتر دریابند.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: همجواری با کشور عراق و میزبانی از زوار عتبات عالیات، نیروی عظیم تحصیل‌کرده و جویای کار، وجود منابع خدادادی نفت و گاز چنان این استان را مستعد سرمایه گذاری کرده است که در صورت تحقق می توان بر غول بیکاری جوانان فائق آمده و دشت ها را از عطش خشکسالی رهانیده چرا که منابع آبی استان می تواند به کارگاه سدسازی تبدیل شود.

وی در ادامه با اشاره به وجود ذخایر مشترک نفت و گاز، از نمایندگان خواستار حمایت از تصویب لایحه منطقه تجاری و صنعتی مهران در صحن علنی شد.

علی‌محمدی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش بر لزوم رفع معضل بیکاری و کم آبی تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N886470

وبگردی