آفتاب
همزمان با تداوم پیشروی در پالمیرا صورت می‌گیرد؛

پیشروی ‌ارتش سوریه به قلب الزبدانی/داعش در نزدیکی مرزهای ترکیه خندق می‌کَنَد

پیشروی ‌ارتش سوریه به قلب الزبدانی/داعش در نزدیکی مرزهای ترکیه خندق می‌کَنَد

گروه تروریستی داعش خندق‌هایی را در اطراف شهر جرابلس در حومه حلب در مرز با ترکیه حفر کرد. این در حالی است که نیروهای سوری و حزب الله به پیشروی‌های گسترده‌ای در عمق شهر الزبدانی در حومه دمشق دست یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که بلدوزرهای داعش به حفر خندق‌هایی در بخش شمالی و غربی جرابلس ادامه می‌دهند.

این خبرگزاری اعلام کرد که ارتش ترکیه نیز "تدابیر پیشگیرانه" خود را در نوار مرزی در ترکیه مقابل جرابلس را تشدید کرده است.

از سوی دیگر، درگیری‌ها برای نهمین روز پی در پی میان ارتش سوریه و حزب الله علیه تروریست‌ها در شهر الزبدانی ادامه دارد.

در همین حال، خبرنگار النشره گزارش داد که پیشروی‌های گسترده‌ای برای نیروهای ارتش سوریه و حزب الله در عمق شهر الزبدانی حاصل شده است و این نیروها به آستانه ساختمان امنیت کشور و فلکه المهرجان رسیده‌اند و ارتش حملات توپخانه‌ای را به پایگاه‌های افراد مسلح در محله العارة داشته و پیشروی‌ در آن را آغاز کرده است که محله العارة از مهمترین مناطق شهر الزبدانی به شمار می‌آید.

خبرنگار النشره در سوریه همچنین اعلام کرده است که تعدادی از گروه‌های مسلح در الزبدانی پیشنهاد اجرای مجدد آشتی ملی را در این شهر و نیز توقف عملیات نظامی را مطرح کردند. این خبرنگار افزود: ارتش عملیات نظامی خود را تکمیل خواهد کرد و احتمالا تروریست‌ها ناگزیر به عقب‌نشینی به سمت حومه دمشق در همجواری قنیطره شوند.

از سوی دیگر، ارتش سوریه همچنین پیشروی‌هایی در بخش پالمیرا داشته است که این امر پس از کنترل بر مناطق نزدیک به پالمیرا صورت گرفته است.

ارتش سوریه با نیروی هوایی خود و توپخانه‌ و موشک اندازها، تعداد زیادی از افراد مسلح داعش را در این منطقه هدف قرار داد که این حملات به هلاکت تعدادی از داعشی‌ها انجامید.

ارتش سوریه پس از حدود دو ماه از اشغال شهر باستانی پالمیرا توسط داعش، عملیات باز پس گیری این شهر و بیرون راندن تروریست‌ها را آغاز کرده است.

انتهای پیام

کد N886460

وبگردی