آفتاب

اوباما و اندیشه آزادی زندانیان فدرال؛ رکوردشکنی با طعم عوام فریبی

اوباما و اندیشه آزادی زندانیان فدرال؛ رکوردشکنی با طعم عوام فریبی

رئیس جمهور آمریکا طی روزهای آینده به زندان فدرال «ال‎نور» می رود و در نظر دارد که در آن روز با استفاده از قدرت اجرایی خود تعدادی از زندانیان را آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «باراک اوباما» در حالی قصد بازدید از زندان فدرال و آزاد کردن زندانیان جرایم غیر خشن را دارد که به وعده های خود در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ میلادی از جمله تعطیل کردن زندان گوانتانامو و یا اعمال محدودیت های جدی برای فروش و حمل سلاح گرم عمل نکرده است. 

در همین رابطه نشنال اینترست در گزارشی می نویسد: اگر اوباما با استفاده از قدرت اجرایی خود در زمینه عفو زندانیان، زمینه آزادی ۴۰ زندانی دیگر را فراهم کند از زمان «جرارد فورد» (سی و هشتمین رئیس جمهور آمریکا از سال 1973 تا 1977) تا کنون تنها رئیس جمهوری خواهد بود که بیشترین تعداد زندانی را آزاد کرده است. 

اوباما در حال سپری کردن ماه های آخر ریاست جمهوری خود است و از همین رو اغلب کارهایی که وی انجام می دهد با هدف بجا گذاشتن خاطره ای از خود در دوره ریاست جمههوری است، بر همین اساس آنچه مشخص است هدف اوباما از آزادی زندانیان پربار کردن پرونده ریاست جمهوری و افزایش محبوبیت حزب دموکرات در فاصله باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ است.

کد N886457

وبگردی