آفتاب

آمریکا در نبرد با تروریسم جدی نیست

آمریکا در نبرد با تروریسم جدی نیست

یک روزنامه اماراتی به شکست‌های پی‌درپی آمریکا در سوریه و محقق نشدن تشکیل "ارتش میانه‌رو" مخالفان و برنامه سرنگونی نظام این کشور پرداخته و نتیجه‌گیری کرده است که آمریکا هرگز در نبرد خود با داعش جدی نبوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه الخلیج امارات در سر مقاله خود نوشت: زمانی که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا اعتراف می‌کند که این کشور نمی‌تواند بیش از 60 سرباز را در راستای برنامه تشکیل ارتش میانه‌روها و آموزش برای مقابله با داعش گردهم آورد، این اعلام علنی شکست طرح تشکیل ارتشی است که قرار بود آمریکا تشکیل دهد و توان مقابله با داعش را داشته باشد و نیز در ادامه شکست طرح قبلی است که بر انتقال جبهه النصره از آغوش القاعده به آغوش حمایتی آمریکا و کشورهای منطقه تاکید داشت.

اکنون پس از شکست تلاش‌ها برای فریب النصره در کودتا علیه القاعده و نیز شکست طرح تشکیل "ارتش میانه‌روها"، در چنته آمریکا برای جنگ فرضی‌اش با داعش چه چیز دیگری وجود ندارد؛ جنگی که تا الان شبیه به فیلم‌های هالیوودی بوده و تنها پر از کشته‌ و خون است.

آمریکا می‌داند که 60 نیروی مسلح برای مقابله با داعش یا هر گروه تروریستی دیگری احتمال دارد همگی در یک کمین یا با پرتاب یک گلوله توپ کشته شوند و به همین دلیل هم به شکست اذعان کرد و شاید این مساله دلایل متعددی داشته باشد که از جمله آن می‌توان گفت جنگ در سوریه دیگر برای بیشتر مردم این کشور که وارد این سیل خون و سربریدن و تخریب و آوارگی نشده‌اند، جذاب نیست و آنها تصمیم گرفته‌اند با بی‌طرفی منتظر گشایشی باشند اما بقیه مردم سوریه تصمیم گرفتند یا در کنار نظام بایستند و یا با گروه‌های مسلح همکاری کنند که البته در این میان گروه‌های تروریستی تندرو بیشترین سهم را داشتند. به این ترتیب کسی که به صفوف این تشکیلات پیوسته تا زمانی که تشکیلات مایحتاج مادی، عقیدتی و نیز خواسته‌های جنسی آنان را برطرف کند و در مورد آخرت به آنان امید دهد هرگز این گروه را ترک نمی‌کنند و به ارتشی که آمریکا آموزش داده، نمی‌پیوندند.

در مقابل نیز بسیار دشوار است در میان نیروهای نظام سوریه و یا حامیان آن کسی را بیابیم که بپذیرد به صف دشمن بپیوندد گرچه این ارتش تحت پرچم مقابله با داعش فعالیت کند زیرا این افراد آمریکا را دلیل اصلی واساس این فتنه و درگیری‌ها می‌دانند و حوادث جاری سوریه را بخشی از توطئه‌ای می‌دانند که در آن سوریه و دیگر کشورهای عربی در راستای خدمت به "اسرائیل" هدف قرار گرفته‌اند.

در این صفحه به نظر می‌رسد که آمریکا در تنگنایی قرار رگفته که توان ترسیم روشن استراتژی‌های خود را ندارد و این مساله از دستپاچگی‌ها و آشفتگی‌ها و نیز تناقض گویی مسئولان آن آشکار است. آمریکا توان در پیش گرفتن روش جدیدی برای مقابله با نظام سوریه را ندارد و نمی‌تواند هم پیمان خود را بیش از این علیه نظام سوریه بشوراند. در عین حال نیز می‌خواهد همچنان از برگ برنده تروریسم به عنوان ابزار فشار و تهدید علیه کشورهای عربی استفاده کند و این بدان معناست که آمریکا در نبرد با تروریسمی که هر روز در حال گسترش و در هم شکستن مرزهاست و همه را تهدید می‌کند، اصلا جدی نیست.

انتهای پیام

کد N886441

وبگردی