آفتاب

شوهانی: افکار عمومی غرب را مسئول شکست احتمالی مذاکرات می‌داند

شوهانی: افکار عمومی غرب را مسئول شکست احتمالی مذاکرات می‌داند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به دستیابی به نتیجه‌ای مشخص در مذاکرات هسته‌ای در عین حال گفت که در صورت شکست احتمالی مذاکرات افکار عمومی، گروه 1+5 را مقصر می‌داند.

احمد شوهانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: اگر مذاکرات هسته‌ای ختم به نتیجه مشخصی نشود بدون شک افکار عمومی نیز این‌طور قضاوت خواهد کرد که طرف مقابل مقصر است زیرا مسائل جدیدی را مطرح می‌کند که هم وقت‌گیر است و هم مذاکره را چند گام به عقب می‌کشاند.

وی افزود: ما دوست داریم به توافقی که مرضی الطرفین باشد دست پیدا کنیم ولی اگر مذاکرات بی‌نتیجه باشد شک نداریم که آن‌ها با طرح مسایل جدید و تحت فشار برخی کشورها مثل رژیم صهیونیستی و عربستان مقصر هستند و به تفاهم‌نامه سیاسی که خودشان چند ماه قبل با ما بستند هم پایبند نبودند.

این نماینده مجلس یادآور شد: من فکر می‌کنم حتی مخالفینی که از ابتدا دغدغه، انتقاد و حرف داشتند، امروز و در این مرحله از مذاکرات پافشاری تیم مذاکره کننده را تحسین می‌کنند.

شوهانی با بیان اینکه افکار عمومی از روند مذاکرات هسته‌ای راضی به نظر می‌رسد، گفت: مذاکرات هر نتیجه‌ای داشته باشد به نفع ما بوده است؛ البته ما همچنان امیدواریم که مذاکرات نتیجه مثبتی داشته باشد اما اگر هم این موضوع محقق شود قطعا حق را به ایران خواهند داد.

انتهای پیام

کد N886430

وبگردی