آفتاب
لاریجانی در پاسخ به مهر تاکید کرد:

مذاکرات رو به جلوست/طرف مقابل با عقلانیت از زمان استفاده درست کند

مذاکرات رو به جلوست/طرف مقابل با عقلانیت از زمان استفاده درست کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای رو به جلو قرار دارد، گفت: امیدوارم این عقلانیت در طرف مقابل ما باشد که از زمان، درست استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس و پس از افتتاح نمایشگاه «قاب سرخ» (جشنواره عکاسی از گلزار شهدای سراسر کشور)، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره پیش‌بینی وی نسبت به سرانجام مذاکرات هسته‌ای در ۲۴ ساعت آینده، اظهار داشت: همانطور که قبلا گفته‌ام نگاه من در کل نسبت به مذاکرات مثبت است؛ من تصور می‌کنم تلاشی که تیم مذاکره‌کننده انجام می‌دهد، یک مسیر روشن و تعریف شده و چارچوب‌دار و کاملاً فکر شده است.

وی افزود: امیدوارم این عقلانیت در گروه مقابل وجود داشته باشد که از زمان، درست استفاده کنند؛ تصور نکنند که پایان وقت، فرصت مناسبی است برای اینکه آرای جدید وارد صحنه بشود یا تصور کنند که حداکثر فشار را باید وارد کنند. این فشار زیاد ممکن است مشکل ایجاد کند و این تاکتیک‌ها، برای مذاکرات سهل و آسان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی مذاکرات یک امر پیچیده و دراز مدت شد، باید برای امور از قبل فکر شده باشد؛ لذا من ضمن اینکه در جریان بعضی از چالش‌های موجود هستم، اما فکر می‌کنم که حرکت رو به جلو است. می‌توانند در شرایط فعلی به نتیجه برسند.

 

کد N886420

وبگردی