آفتاب
طی بیانیه‌ای صورت گرفت؛

تقدیر نمایندگان مجلس ازایستادگی تیم هسته‌ای/خطوط قرمز فراموش نشود

تقدیر نمایندگان مجلس ازایستادگی تیم هسته‌ای/خطوط قرمز فراموش نشود

۲۰۳ نماینده مجلس ، ضمن تقدیر از ایستادگی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا از آنان خواستند خطوط قرمز نظام و قانون مصوب مجلس را نصب‌العین خود در تأیید توافق نهایی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بیانیه ای با امضای ۲۰۳ نماینده مجلس برای تشکر از حضور مردم در راهپیمای روز قدس و همچنین بیان نکاتی پیرامون آخرین مراحل مذاکرات هسته ای قرائت شد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

ضمن تقدیر از حضور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس در مکاتبه ای تاکید می نماییم: ۱- ۳۶ سال پیش روح خدا روز جهانی قدس را نماد و سمبل ضدیت با رژیم صهیونیستی و پرده‌گیری از نفاق مروجان اسلام آمریکایی اعلام نمود و تاکنون این پیام خدایی سبب تزلزل و زوال شجره اسرائیل غاصب در سرزمین های اشغالی شده است.

امسال نیز حرکت پرشکوه ملت‌های حق جوی جهان به ویژه مسلمانان و علی‌الخصوص مردم بصیر ایران اسلامی تجدید میثاقی بود با پیام انقلاب اسلامی بر ضرورت وحدت مسلمین بر وجوب آزادی قدس شریف و همدست او خائنین حرمین شریفین در کشتار بی‌گناهان یمن و بیان بیزاری و قرائتی بود از استکبار جهانی با سرکردگی آمریکا و اعلام حمایت آنها از همه وحشی‌گری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و بر علیه ملت مظلوم یمن که به زودی در محکمه عدل الهی مسببان این جنایت به جزای خیانت‌هایشان خواهند رسید.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از حضور ده ها میلیونی مسلمین و مستضعفین جهان در روز جهانی قدس از دولت های اسلامی مـُصرانه می خواهیم با وجود جلوگیری از اقدامات جرایم سران قدرت طلب عربستان در یمن برای جلوگیری از ادامه جنایت های سران قدرت طلب عربستان در یمن همه مقدورات خویش را جهت قطع شجره منحوس صهیونیسم بکار گیرد.

این ایام مصادف با روزهای پایانی مذاکرات هسته ای است که بعد از همه فرازها و نشیب های خود لحظات حساسی را پشت سر می گذارد و فراتر از تحریم ها، حقیقت عناصر فعال در این مذاکرات را آشکار می نماید.

امروز هیچ فرد آگاه و بی‌غرضی نیست که حسن نیت ایران اسلامی را در حضور صادقانه خود در مذاکرات اذعان ننماید و در مقابل پی به اهداف شوم و بهانه جویی های مکرر مستکبران غربی به خصوص شیطان بزرگ آمریکا نبرده باشد.

روزهای گذشته به شفافی نشان داد که سیاستمداران آمریکایی بهانه جو و غیرقابل اعتمادند و به چیزی جز محروم نمودن ملت ها به ویژه ملت رشید ایران از همه داشته‌های خویش راضی نبوده و فراتر از همه مقررات بین‌المللی خوی سلطه‌گری و جنایتکاری خود را در پس پرده های فریبکاری شان در خدمت اهداف شومشان قرار می دهند.

ایستادگی نمایندگان مذاکره کننده ایران اسلامی در برابر زیاده‌خواهی‌های مستکبران به رهبری آمریکا مایه مباهات و قابل تقدیر است.

نمایندگان ملت ایران از این عزیزان می خواهند تا خطوط قرمز ترسیمی نظام اسلامی و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را ملاک خویش قرار داده و با هر نتیجه مذاکرات تحمیلی که مخالفتی با این اصول داشته باشد، مخالفت نموده و با اختیار بالای خود و مخالفت هوشمندانه‌شان در برابر تحمیل‌گری‌های سلطه‌گران پرده از چهره مزورانه آمریکا بردارند.

به هر حال رفع تحریم های پولی، بانکی و تسلیحاتی در روز انجام تعهدات ایران بدون قبول راستی‌آزمایی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که سابقه بسیار بدی در اذهان مردم دارد از یکسو و از سوی دیگر منع مطلق بازرسی از مراکز نظامی، امنیتی و بازجویی از دانمشندان و ممانعت از اعمال هرگونه محدودیت در فرایند تحقیق و توسعه جهت زمانبندی نامتعارف و ظالمانه آمریکا ضرورت داشته و این نکات ملاک مجلس شورای اسلامی در بررسی و انجام وظیفه حقوقی برابر اصل ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی خواهد بود.

در خاتمه مجددا یادآوری می نماییم راه برون رفت از مشکلات درونی کشور و جلوگیری از جنایت های تحمیلی آمریکایی و بهانه‌جویی‌های مکرر آن ایجاد مصونیت داخلی با همیاری همه مسئولان کشور و ملت ایران به ویژه دولت خدمتگزار و مجلس شورای اسلامی است که امید است در سایه الطاف الهی و تدابیر رهبر معظم انقلاب در سال همدلی و همزبانی رخ نماید و کشور عزیزمان را از برکاتش بهره‌مند سازد.

کد N886411

وبگردی