آفتاب
هروی:

5+1 در معرض یک امتحان جهانی قرار دارد

5+1 در معرض یک امتحان جهانی قرار دارد

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی معتقد است امروز جمهوری اسلامی ایران جزیره ثبات در خاورمیانه است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جواد هروی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک به مناسبت هفته بهزیستی، گفت: جا دارد به دکتر ظریف، شوالیه دلاور سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و تمام همکاران پرتلاش ایشان خسته نباشید عرض کنم.

وی ادامه داد: این سرداران خط مقدم جهاد دیپلمایتک و مدافعان خطوط ترسیم شده نظام و رهبری به دفاع از ملت برخاستند و در کرانه‌های جهان امروز منطق و سیاست صلح‌آمیز ایران را به شفافیت عرضه نمودند.

نماینده مردم قائنات در مجلس با تأکید بر این‌که ایران هیچ مشابهتی با قدرت‌های نظامی همچون کره شمالی و دولت‌های دیگر ندارد، تصریح کرد: امروز ایران جزیره ثبات در خاورمیانه است و هیچ‌گاه چنین انگاشته‌هایی به ایران نمی‌چسبد.

هروی خاطرنشان کرد: هیأت اعزامی ایران در مذاکرات گروه 1+5 امکان اشتباه دارد لکن هیچ‌گاه نباید گمان خیانت بر این دلاورمردان شیر ایران زمین برد و دولت یازدهم می‌رود که برگ زرینی بر تحرکات دیپلماسی خویش بزند.

وی افزود: دولت‌های غربی بدانند در مذاکرات گروه 1+5 در معرض یک امتحان جهانی قرار دارند و پرهیز از ژست‌های چانه‌زنی در میدان مذاکرات و تشدید جنگ روانی زیبنده منطقه جهانی نیست. لذا غربی‌ها بدانند که هرگز نمی‌توان و نباید ایرانیان را تهدید کرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین اظهار کرد: دولت‌های غربی باید بپذیرند که اولین گام خواست ملت ایران که لغو سریع تحریم‌ها است را باید انجام دهند و اگر زیاده‌خواهی نکنند رسیدن به یک توافق خوب ان‌شاءالله میسر است.

نماینده مردم قائنات در مجلس در ادامه به برخی از مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و خواستار رسیدگی مسئولین به مسائلی همچون کم‌آبی، بیکاری و تکمیل چرخه راه‌آهن در این شهرستان‌ها شد.

انتهای پیام

کد N886377

وبگردی