آفتاب
فروزنده در گفتگو با مهر:

مذاکرات هسته ای با رویکرد استکبارستیزی است/ آمریکا مصداق استکبار

مذاکرات هسته ای با رویکرد استکبارستیزی است/ آمریکا مصداق استکبار

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: مذاکرات هسته‌ای نشان‌دهنده ایستادگی ایران در مقابل استکبار جهانی بوده و مصداق عینی استکبارستیزی ایران است.

لطف‌الله فرزونده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بیانات و مواضع مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و تاکید بر ضرورت مبارزه با استکبار، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس مبانی دینی بوجود آمده و مبانی دینی بر اساس اعتقاد به خداوند و عدالت اجتماعی شکل گرفته است.

وی افزود: هدف حکومت اسلامی، رشد، بالندگی و افزایش کرامت انسان‌ها بوده و می‌خواهد نیازهای مشروع انسان‌ها را تامین کند.

فرزونده ادامه داد: وقتی حکومتی بر مبنای عدالت شکل گرفته باشد، با هر گونه ظلم مخالف بوده در حالی که نظام استکباری بر اساس ظلم شکل گرفته است و هدفی جز سود مادی خود ندارد و از هر ابزاری برای استثمار انسان‌ها استفاده می‌کند.

مبارزه با استکبار هدف انقلاب اسلامی ایران است

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هدف و ماهیتش در راستای کسب کرامت انسان‌ها است، گفت: اولین گام برای تحقق این هدف، مبارزه با استکبار جهانی بوده و این مبارزه جزو ماهیت انقلاب اسلامی ایران است و اگر این رویکرد کنار گذاشته شود، از داخل تهی خواهد شد.

وی تصریح کرد: هدفی که جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند، نفی ظلم در عرصه جهانی بوده و برای تحقق عدالت در داخل و خارج از کشور تلاش می‌کند و استکبارستیزی از شالوده‌های انقلاب اسلامی ایران است.

فروزنده با اشاره به اینکه ایران در مذاکرات هسته‌ای به نوعی در حال مبارزه با استکبار است، گفت: ایران در مذاکرات هسته‌ای برای دستیابی به حق مسلم خود مذاکره می‌کند و روند استکبار را به رسمیت نخواهد شناخت و فرصتی فراهم شده است تا ایران مواضع خود را در سطح بین‌المللی اعلام کند.

مبارزه با استکبار در مذاکرات هسته ای/ ایران استکبار جهانی را به رسمیت نمی شناسد

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران ظالمانه است، گفت: ایران حق دارد تحقیق و توسعه صلح‌آمیز در فناوری هسته‌ای داشته باشد و اجازه نخواهیم داد که عزت و منافع ملی ما تحت تاثیر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مذاکرات هسته‌ای نشان‌دهنده ایستادگی ایران در مقابل استکبار جهانی بوده و مصداق عینی استکبارستیزی ایران است.

فروزنده با بیان اینکه آمریکا از مصادیق استکبار در جهان کنونی است، گفت: اگر در مذاکرات هسته‌ای توافقی صورت نگیرد، قطعاً علت آن زیاده‌خواهی‌های آمریکا بوده و رویه استکباری این کشور باعث آن شده است.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر توافق خوب حاصل شود، ایران پیروز میدان مذاکرات خواهد بود و استکبار جهانی تحت تاثیر قدرت ایران و شرایط بین‌الملل، مجبور شده است شرایط ایران را بپذیرد و از رویکرد زیاده‌خواهی و استکباری خود عقب‌نشینی کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مذاکرات ایران با آمریکا تنها با رویکرد استکبارستیزی بوده است و هیچ خدشه‌ای به اصل اساسی انقلاب اسلامی ایران در راستای مبارزه با استکبار وارد نمی‌کند.

 

کد N886280

وبگردی