آفتاب

خودروهای مین‌روب روسی در راه عراق

خودروهای مین‌روب روسی در راه عراق

دولت روسیه تصمیم دارد ظرف هفته آینده 400 خودروی مین‌روب پیشرفته را به عراق بدهد تا در عملیات‌های خود علیه گروه تروریستی داعش در شمال و غرب این کشور استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، رسانه‌های داخلی عراق به نقل از یک مقام نظامی این کشور اعلام کردند: دولت عراق قرارداد محرمانه‌ای را با روسیه برای تجهیز ارتش به زره‌ پوش‌های مین‌روب امضا کرده است و این خودروهای پیشرفته به زودی در عملیات‌های نظامی عراق علیه گروه تروریستی داعش در شمال و غرب این کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این مقام نظامی افزود: هزینه‌ خرید این زره‌پوش‌ها به زودی توسط دولت پرداخت خواهد شد.

منبع مذکور گفت: روسیه این خودروهای پیشرفته زرهی را به شکل تانک‌های T90 روسی ساخته است و این خودروها توان جمع‌آوری اطلاعات، عبور از موانع و پاکسازی مین‌های کاشته شده را دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: مین‌روب‌ها که از چرخ‌های فولادی برخوردارند توان بازگشایی مسیرهای مین گذاری شده را برای عبور خودروهای زرهی و نیروهای پیاده‌نظام و نیز نفربرها دارند. این خودروهای زرهی با وزن زیاد خود می‌توانند هر بمبی را منهدم کنند بدون اینکه آسیبی به آنها وارد شود و به این ترتیب مسیر را برای دیگر خودروهای زرهی پشت‌سر خود بازمی‌کنند.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق مه گذشته با اشاره به اینکه شرایط موجود، عراق را مجبور به پیدا کردن منابع جدید تسلیحاتی می‌کند، گفت: عراق قراردادهای تسلیحاتی متعددی با روسیه دارد که برخی فوری هستند و به زودی در سفرم به مسکو اجرایی خواهند شد.

انتهای پیام

کد N886199

وبگردی