آفتاب

مراسم تدفین سعود فیصل برگزار شد

مراسم تدفین سعود فیصل برگزار شد

مقامات عربستان عصر شنبه طی مراسمی ویژه کهنه‌کارترین وزیر خارجه جهان را که روز پنجشنبه بنا به مشکلات جسمانی در آمریکا درگذشت، در گورستان العدل به خاک سپردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، مقامات عربستان جنازه سعود فیصل، وزیر خارجه سابق این کشور و قدیمی‌ترین وزیر خارجه جهان را پس از اقامه نماز در مسجد الحرام با حضور برادران و فرزندان وی و نیز جمعی از اعضای خاندان حاکم به خاک سپردند.

این مراسم با مشارکت برخی سران کشورهای منطقه از جمله صباح الأحمد الجابر الصباح، امیر کویت، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، محمد بن مبارک آل خلیفه، معاون نخست‌وزیر بحرین، عبدالقادر بن صالح، رئیس پارلمان الجزایر، حمدان بن زاید آل نهیان، نماینده حاکم منطقه غربی امارات، ناصر جوده، وزیر خارجه اردن، سعد حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان و رهبر جریان المستقبل صورت گرفت.

جسد سعود فیصل در گورستان "العدل" در چهار کیلومتری شهر مکه دفن شد. در این گورستان تعدادی از اعضای خاندان سلطنتی عربستان نیز دفن شده‌اند.

سعود فیصل 75 ساله اواخر آوریل آن طور که عربستان گفته «بنا به درخواست خود» و به «دلایل جسمانی» از منصبش کنار رفت و عادل الجبیر، سفیر عربستان در آمریکا به جای وی تعیین شد.

فیصل قدیمی‌ترین وزیر خارجه در جهان است و تنها وزیر خارجه‌ عربستانی است که تا به به مدت 40 سال این سمت را بر عهده داشت و در دوره پادشاهی چهار تن از پادشاهان عربستان فعالیت داشت.

انتهای پیام

کد N886158

وبگردی