آفتاب

پاسخ «آیت‌الله مکارم» به شبهات دشمنان علیه قرآن

پاسخ «آیت‌الله مکارم» به شبهات دشمنان علیه قرآن

آیت‌‎الله مکارم‌شیرازی با اشاره به توطئه‌های متعدد دشمنان علیه قرآن به انتشار کتاب ۷۰۰ صفحه‌ای شبهات علیه قرآن اشاره و تاکید کرد: بنده علیه این کتاب ردیه‎ای را در حال تنظیم و نشر دارم که به‌زودی منتشر خواهد شد.

آیت‌‎الله مکارم‌شیرازی با اشاره به توطئه‌های متعدد دشمنان علیه قرآن به انتشار کتاب ۷۰۰ صفحه‌ای شبهات علیه قرآن اشاره و تاکید کرد: بنده علیه این کتاب ردیه‎ای را در حال تنظیم و نشر دارم که به‌زودی منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم در مراسم تجلیل از فعالان موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل‌البیت(ع) در مدرسه امام موسی کاظم(ع) گفت: فعالیت علما در این عصر از مهمترین اقدامات است زیرا هیچ وقت دنیای اسلام با چنین مخاطراتی روبرو نبوده است.

وی افزود: زمانی بود که تنها کسانی که برای اسلام مشکلاتی ایجاد می‎کردند کشیشان مسیحی بودند که علیه اسلام تحرکاتی داشتند ولی امروز این دشمنان از سطح کشیشان عادی به سطح قدرت‎های سیاسی رسیده است و این قدرت‎ها هستند که این جنگ علیه اسلام را رهبری می‏‌کنند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: امروز دنیا در معرض کشاکش منافع این قدرت‎های استکباری است که نتیجه آن نابسامانی‎ها، خرابی‎ها، جنگ‎ها و خونریزی‎های داخلی در کشورهای اسلامی است.

این مفسر قرآن بیان کرد: امروز نه تنها با جنگ آهنین و آتشین بلکه با جنگ فضای مجازی و رسانه‌‏ای با قدرت‌تر از گذشته علیه ما اقدام می‌کنند و ما هستیم که باید خود را از این مهلکه پیروزمندانه خارج کنیم.

وی گفت: وظیفه علما در این عصر بسیار سنگین‎تر از قبل است و به همین دلیل است که نباید انفعالی عمل شود؛ ما باید حالت حمله و تهاجم علیه این دشمنانی که هر روز به دنبال نابودی اسلام هستند را داشته باشیم و نباید به شکلی شود که ما تنها مدافع و پاسخگوی این حملات باشیم.

وی افزود: یکی از نگرانی‎های ما این است که برخی گمان کنند که ما قدرت دفاع نداریم و باید بنشینیم و منتظر ادامه کار شویم. آنها امروز با جنگ میان شیعه و سنی سعی دارند ما را از این حرکت بازدارند و امروز می‎بینیم که برخی از علمای مصر به ما می‎گویند که شما می‎خواهید مردم مصر را شیعه کنید در حالی که ما چنین قصدی نداشته و نداریم.

وی ادامه داد: اینکه مردم مصر بیش از هر زمان دیگری به شیعه و شیعیان علاقه پیدا کرده‌اند و می‎خواهند شیعه شوند لطف خداست نه اینکه ما در امور شما دخالت کرده باشیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی اظهار کرد: هم تشیع و هم اسلام در حال پیشرفت است و در سطح جهان تبلور و عینیت خاصی دارد ولی سیاستمداران غربی و آمریکایی از ترس اینکه چند سال بعد مردم این کشور با اذان صبح از خواب بیدار شوند پیامی فرستاد‌ه‌اند که باید جلوی این رشد سریع را گرفت و ایجاد رخنه در جمعیت مسلمانان به همین دلیل انجام شد.

وی گفت: این داعش کثیف بدون اینکه تفکر خاصی داشته باشد از سوی این کشورها تحریک شد و با تفکر منحرف و کثیف محمدبن عبدالوهاب این فتنه را در جهان اسلام ایجاد کرد و باعث شد که این همه جوان مسلمان که می‎توانستند بازوهای اسلام باشند در مقابل هم قرار بگیرند.

این استاد حوزه تصریح کرد: امروز نیز یک تحرک دیگری از خارج از دنیای اسلام شروع شده است و سعی می‏‌کنند در کشورهای اسلامی به خصوص در ایران در خصوص قرآن شبهاتی را وارد کنند؛ از جمله اینکه یک کتاب 700 صفحه‎ای هم نوشته‎اند و به اساتید دانشگاه‎ها می‎دهند که در آن پر از شبهات ضعیف و توهین و جسارت است.

این مفسر قرآن تصریح کرد: بنده علیه این کتاب ردیه‎ای را در حال تنظیم و نشر دارم که قطعا هر کسی با مطالعه این کتاب متوجه می‎شود که آنها با چه ابزار سطحی و بدون فکر سعی می‎کنند به این اقیانوس عظیم معرفت حمله کنند.

انتهای پیام

کد N886137

وبگردی