آفتاب

بازگشایی پرونده فعالیت ۷۵۰تعاونی اعتبار/ دورجدید صدور مجوز فعالیت

بازگشایی پرونده فعالیت ۷۵۰تعاونی اعتبار/ دورجدید صدور مجوز فعالیت

معاون وزیر کار با تاکید بر لزوم تحقق سهم ۱۵ درصدی بخش تعاون در بازار پول، گفت: ۱۵۰ تعاونی اعتبار گروه شغلی تاکنون مجوز فعالیت دائم دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحمید کلانتری با اعلام اینکه ۱۵۰ تعاونی اعتبار گروه شغلی مجوز دائم فعالیت گرفته اند، گفت: ۶۰۰ تعاونی دیگر نیز تا چند ماه آینده مجوز می‌گیرند. هم اکنون تعاونی اعتبار گروه شغلی در حال انطباق حساب ها و مدارک خود با مقررات و چارچوب های تعیین شده بانک مرکزی هستند و با ادامه همکاری‌ها میان بانک مرکزی و وزارت تعاون، ساماندهی و اخذ مجوز آنها تسریع خواهد شد.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت تعاون و بانک مرکزی تصریح کرد: به موجب این تفاهم‌نامه، شیوه نامه اجرایی تسریع ساماندهی شرکت های تعاونی اعتبار گروه شغلی در کشور به تصویب رسیده و انتظار می‌رود ساماندهی تعاونی‌های مذکور با سرعت بیشتری دنبال شود.

کلانتری از هجمه وارده به تعاونی‌های اعتبار انتقاد کرد و گفت: مدتی است که فعالیت سالم و بی حاشیه تعاونی‌های اعتبار گروه شغلی که در چرخه فعالیت های اقتصادی نقش بسزایی دارند مورد هجمه و چالش قرار گرفته و هر از گاهی تحت تاثیر تبلیغات منفی قرار می‌گیرد در حالی که تعاونی‌های اعتبار گروه‌های شغلی، با تجمیع و تجهیز سرمایه‌های اندک اقشار کم درآمد در جهت رفع نیازهای مالی اعضای خود شکل گرفته و به گروه های شغلی متعددی همچون کارمندان و کارگران خدمات اعتباری می‌دهند.

وی ادامه داد: اگرچه در گذشته برخی از تعاونی‌های اعتباری به دلیل عدم نظارت کافی از چارچوب ها و قالب‌های اصلی فعالیت خود خارج و به شکل موسسات آزاد فعال شدند اما در حال حاضر تحت کنترل و نظارت جامع بانک مرکزی و وزارت تعاون قرار دارند و شایسته نیست که عملکرد آنها را به همه موسسات اعتباری تعمیم داده و آنها را زیر سوال ببریم.

کلانتری همچنین بر لزوم تحقق سهم ۱۵ درصدی بخش تعاون از بازارهای پولی و مالی تاکید و ابراز امیدواری کرد: با حذف تبلیغات سوء و برخی فضاسازی‌ها، جذب سرمایه‌های مردمی در تعاونی‌های اعتباری رونق بیشتری بگیرد.

به گفته معاون تعاون وزارت کار، تعاونی‌های اعتبار گروه شغلی بهترین روش اعطای وام‌های بی بهره‌ هستند که بدون کمترین سود و نفع شخصی با کارمزد بسیار پایین، نیازهای مالی کارگران و کارمندان را برطرف می کنند.

کد N886022

وبگردی