آفتاب

عمان پایبندی کامل به آتش‌بس در یمن را خواستار شد/ تداوم حملات جنگنده‌های سعودی

عمان پایبندی کامل به آتش‌بس در یمن را خواستار شد/ تداوم حملات جنگنده‌های سعودی

به دنبال نقض آتش بس جدید در یمن توسط ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان و ادامه حملات به مناطق مختلف این کشور، دولت عمان از طرف‌های درگیر در یمن خواست تا به آتش بس جدید که از جمعه شب آغاز شده پایبند باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المحیط، وزارت خارجه عمان در بیانیه‌ای از اطلاعیه شورای امنیت مبنی بر موافقت تمامی طرف‌های درگیر در یمن با آتش بس جدیدی که از دهم ژوئیه جاری آغاز شده و تا پایان عید فطر ادامه دارد، استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: عمان این گام و تلاش‌های بین‌المللی با نظارت فرستاده سازمان ملل به یمن را اقدامی "مبارک" می‌داند و از تمامی طرف‌ها می‌خواهد تا ضمن پایبندی کامل به آتش‌بس، قوانین بین‌المللی را اجرا و با سازمان ملل و آژانس‌های بین‌المللی فعال در عرصه کمک‌رسانی به آسیب دیدگان و نیازمندان در اقصی نقاط یمن همکاری کنند.

تداوم حملات جنگنده‌های سعودی به یمن

در همین حال، شبکه خبری المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی در ادامه تجاوزاتشان به یمن و نقض آتش بس اعلام شده، یک اتوبان و یکی از رستوران‌ها و همچنین بیمارستان "حرفی" را در استان حجه در شمال یمن و پل ارتباطی میان منطقه "الحیدان" و "الظاهر" در صعده در شمال یمن را هدف گرفتند. علاوه براین در حملات جنگنده‌های سعودی به اتوبانی در استان "البیضاء" در جنوب یمن چندین تن شهید و زخمی شدند. منطقه کوهستانی "النهدین" در جنوب صنعاء نیز هدف قرار گرفت.

پیش از این احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان در گفت‌وگو با روزنامه الریاض مدعی شد: آتش‌بسی که از سوی سازمان ملل در یمن اعلام شده برای نیروهای ائتلاف الزام آور نیست؛ چرا که حوثی‌ها به آن پایبند نیستند و ابزاری برای اجرای آن وجود ندارد و آنچه که از پایبندی تمامی طرف‌ها به آتش‌بس نیز گفته می‌شود، صحت ندارد.

از سوی دیگر، افراد مسلح عبدالرحمن القوسی، از رهبران حزب کنگره ملی یمن را در البیضاء ترور کردند.

انتهای پیام

کد N886000

وبگردی