آفتاب

محاصره کامل فلوجه و آمادگی نیروهای عراقی برای پاکسازی آن

محاصره کامل فلوجه و آمادگی نیروهای عراقی برای پاکسازی آن

نیروهای عراقی شهر فلوجه را از تمامی محورها محاصره کرده و منتظر ساعت صفر برای آغاز عملیاتی نظامی جهت بازپس‌گیری دومین شهر بزرگ بزرگترین استان عراق، هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع نظامی عراقی اعلام کردند که ارتش و نیروهای پلیس فدرال شهر فلوجه، در استان الانبار را محاصره کرده‌اند و حملات هوایی علیه داعش در این شهر ادامه دارد.

نیروهای عراقی که از مدت‌ها پیش عملیات نظامی‌ را برای آزادسازی استان الانبارآغاز کرده‌اند، هنوز نتوانسته‌اند به پیشروی قابل توجهی دست یابند.

این نیروها در حال حاضر با محاصره شهر فلوجه از تمامی محورها منتظر دستور آغاز عملیات جهت بازپس‌گیری این شهر هستند.

همچنین نیروهای عراقی توانستند بیش از 20 تن از افراد مسلح داعش را در نزدیکی شهر رمادی، مرکز استان الانبار با شلیک موشک از پای درآورده و هفت خودرو بمب‌گذاری شده آنها را منهدم کنند.

گروه اطلاعاتی "الصقور" عراق نیز اعلام کرد که یک مرکز اطلاع‌رسانی و پخش رادیویی داعش را در منطقه قائم در غرب رمادی هدف قرار داده که موجب منهدم شدن این مراکز و کشته شدن 23 تن از اعضای داعش شده است.

از جمله کسانی که طی این عملیات کشته شدند ابوعمار الکویتی، مسوول اطلاع‌رسانی "ولایت فرات"، شاکر العکیدی، مسوول انتقال سلاح در قائم، ابو داوود الشامی الترکی و ابو عثمان السویدی از جمله مسوولان مقر رادیو داعش هستند.

همزمان با عملیات نیروهای عراقی، ائتلاف تحت رهبری آمریکا نیز پایگاه‌های این گروه تروریستی را در رمادی و موصل هدف قرار داد که موجب کشته شدن تعدادی از تروریست‌ها و منهدم شدن برخی خودروها و تجهیزات نظامی آنها شد.

از سوی دیگر داعش ویدیویی جدیدی را از سربازان عراقی که در پایگاه اسپایکر به دست داعش کشته شدند، منتشر کرد. در این ویدیو اعدام صدها سرباز عراقی که دست آنها بسته شده و از طریق شلیک گلوله کشته می‌شوند، به تصویر کشیده شده است.

در این فایل ویدیویی سربازان عراقی پشت کامیون‌هایی سوار هستند و داعش آنها را به کانال بزرگی انتقال داده و بعد به سمت آنها تیراندازی می‌کند. همچنین بلدوزرهایی اجساد این سربازان را له می‌کند.

انتهای پیام

کد N885952

وبگردی