آفتاب

فرار سربازان روسیه از ترس اعزام به اوکراین

فرار سربازان روسیه از ترس اعزام به اوکراین

ده‌ها تن از سربازان روس از ترس استقرار در اوکراین از یگان‌های خود گریخته‌اند و به دادگاه نظامی رفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، ده‌ها تن از سربازان روسیه به دلیل فرار از یگان‌های خود در زمان آموزش در جنوب روسیه در حال محاکمه شدن هستند و این خبر را یکی از وکلای پنج سرباز متهم اعلام کرد. طبق گزارش وب‌سایت گازتا، این سربازان تحت فشار قرار گرفته بودند تا به صورت داوطلبانه به جنگ در اوکراین ملحق شوند.

در گزارش این وب‌سایت آمده است که نیروهای مذکور به صورت آزادانه وارد ارتش شده‌اند و مشمول خدمت نبوده‌اند.

در این گزارش جدید، بار دیگر روسیه به ارسال نیرو به شرق اوکراین متهم شده است و این در حالی است که مسکو با قاطعیت تاکید دارد که تنها نیروهای «داوطلب» در کنار جدایی‌طلبان روس‌گرا مبارزه می‌کنند. وزارت دفاع روسیه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تنها چهار سرباز به اتهام "جرم انضباطی" در حال بازجویی هستند و حضور ده‌ها سرباز فراری را تکذیب کرد.

سایت گازتا به نقل از مادر دو سرباز فراری گزارش داد که پایگاه پسران آنها در شهر مایکوپ در شمال قفقاز مستقر بود و آنها در منطقه روستف در حال آموزش بودند اما از ترس اعزام به اوکراین، از خدمت گریخته‌اند.

وکیل پنج تن از سربازان متهم در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت که «ده‌ها» سرباز در حال بازجویی هستند و در دادگاه‌های نظامی حاضر می‌شوند.

وی افزود: داستان همه آنها یکسان است. همه آنها در یک پایگاه مشترک خدمت می‌کردند، آنها به صورت مستقیم مجبور به رفتن به اوکراین نشدند. افرادی به این یگان می‌آمدند تا آنها را ترغیب کنند. این افراد هیچ‌گونه نشان خاصی نداشتند.

طبق گفته سربازان، آنها پیشنهاد 142 دلار در روز را داده بودند. این سربازان فرار کردند چون نمی‌خواستند وارد میدان نبرد شوند.

انتهای پیام

کد N885945

وبگردی