آفتاب
با نظارت سازمان ملل صورت گرفت؛

امضای پیش‌نویس توافق‌نامه صلح میان طرف‌های درگیر لیبی

امضای پیش‌نویس توافق‌نامه صلح میان طرف‌های درگیر لیبی

طرف‌های درگیر لیبی پس از چند دور مذاکره در مراکش به شکل ابتدایی پیش‌نویس توافقنامه‌ای را برای حل سیاسی بحران این کشور امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، این توافق‌نامه در دور جدید مذاکرات لیبیایی‌ها در شهر "الصخیرات" مراکش و بدون حضور نمایندگان کنگره منحل شده لیبی به امضا رسید.

در آغاز این مذاکرات برناردینو لیون، فرستاده سازمان ملل به لیبی تاکید کرد امضای پیش‌نویس توافق‌نامه صلح در لیبی پس از ماه‌ها تلاش و کار مداوم صورت گرفته است.

وی بر لزوم آزادی بازداشت‌شدگان سیاسی تاکید کرد و گفت: امنیت مهمترین مساله در این توافق است.

لیون تاکید کرد: همچنان درها به روی انجام فعالیت‌های مسالمت‌آمیز در لیبی باز است.

از سوی دیگر صلاح‌الدین مزوار، وزیر خارجه مراکش تاکید کرد:این توافق شامل حال همگان و نه فقط لیبی است. این توافق شامل تمامی منطقه مدیترانه، آفریقا و اروپا می‌شود. لیبی کشوری است که اهمیت زیادی دارد و مراکش به حمایت خود از این کشور ادامه می‌دهد.

وی گفت: عدم حضور هیات کنگره منحل شده لیبی در مذاکرات تنها مانع بر سر این توافق است و ما از این هیات می‌خواهیم تا توافق‌نامه مذکور را که موجب بازسازی مجدد لیبی می‌شود امضا کند.

قرار است اعضای هیات‌های حاضر در مذاکرات صلح لیبی پس از عید فطر به شهر الصخیرات برگردند تا درخصوص اسامی کسانی که دولت وحدت ملی را تشکیل خواهند داد، به مذاکره بپردازند.

همچنین منابع اعلام کردند که امضای نهایی توافق‌نامه صلح لیبی پس از عید فطر صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N885921

وبگردی