آفتاب

حضور پرحاشیه نخست‌وزیر صربستان در مراسم سالگرد قتل عام سربنیتسا

حضور پرحاشیه نخست‌وزیر صربستان در مراسم سالگرد قتل عام سربنیتسا

دولت صربستان اعلام کرد که حمله به نخست‌وزیر این کشور در جریان مراسم بیستمین سالگرد قتل عام سربنیتسا باعث نمی‌شود که روابط بلگراد با بوسنی تحت تاثیر قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، الکساندر ووچیچ، نخست‌وزیر صربستان پس از بازگشت از بوسنی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که به رغم حمله‌ای که در سربنیتسا علیه وی صورت گرفته، بلگراد به سیاست‌های خود در راستای سازش‌گری با مردم بوسنی ادامه خواهد داد.

به گزارش دویچه وله، در مراسمی که در سربرنیتسا در شرق بوسنی برگزار شده بود، انبوه جمعیت با سنگ و بطری به طرف نخست‌وزیر صربستان حمله کردند و الکساندر ووچیچ ناچار شد مراسم را ترک کند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، جمعیت خشمگین به قدری به طرف نخست‌وزیر صربستان سنگ و بطری پرتاب کردند که او ناچار شد در حصار محافظان و همراهان خود با خودرو محل مراسم را ترک کند. بنا به گزارش‌ها یک سنگ به صورت الکساندر ووچیچ خورد و عینک او را شکست.

ووچیچ حمله به وی در این مراسم را از پیش برنامه‌ریزی شده دانست و گفت: برایم مایه تأسف است که چنین اتفاقی افتاده و برخی افراد نیت صادقانه مرا برای ایجاد روابط دوستانه میان صربستان و بوسنی در نیافته‌اند.

بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا از حضار در بیستمین سالگرد قتل عام سربنیتسا خواسته بود که خویشتن‌داری کنند و از حضور نخست‌وزیر صربستان استقبال کنند زیرا به گفته او "زمان آشتی فرا رسیده است" اما عده‌ای از مردم خشمگین تاب نیاوردند و به ووچیچ حمله کردند.

انتهای پیام

کد N885898

وبگردی