آفتاب
استاد پیشکسوت قرآن:

تربیت قرآنی را از کودکی آغاز کنیم تا شاهد جرم و جنایت کمتری در جامعه باشیم

تربیت قرآنی را از کودکی آغاز کنیم تا شاهد جرم و جنایت کمتری در جامعه باشیم

مراسم رونمایی از محصولات تولیدی و حمایتی سازمان دارالقرآن عصر شنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی و جمعی از مدیران و فعالان قرآنی در سالن اجتماعات سازمان دارالقرآن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سلیمی یکی از اساتید پیشکسوت قرآن در این مراسم اظهار کرد: رونمایی از این محصولات نشان می‌دهد که این سازمان ظرفیت‌های عظیمی دارد که باید از آنها نهایت بهره را ببریم. مجموعه این محصولات هم برای فرهیختگان و هم برای کودکان و نوجوانان کاربرد دارد.

وی عنوان کرد: امیدواریم وضعیت بودجه دارالقران بهتر شود تا خدمات بیشتری را بتوانیم ارائه دهیم. نکته ای که باید به آن اشاره کنم این است که شاید ما از نظر جرم و جنایت از سایر کشورها کمتر باشیم ولی همین مقدار جرم و جنایت هم در کشوری که از قرآن نشات می‌گیرد زیاد است حتی یک جرم و حتی یک زندانی هم برای یک کشور قرآنی زیاد است. ما باید سیستم تربیتی افراد جامعه را زود آغاز کنیم تا شاهد وضعیت بهتر اخلاقی در جامعه باشیم و برای ترویج تربیت باید از قرآن بهره بگیریم.

در ادامه این مراسم مجید معارف، رییس دانشگاه معارف دانشگاه تهران عنوان کرد: مومن در دنیا دو شادی دارد؛ یکی شادی لحظه افطار است و دیگری شادی واصل شدن به لقاء الله است. خداوند در زمان افطار همواره هزاران نفر را از آتش جهنم آزاد می کند و دلیل شادی انسان همین است و در شب عید خداوند به تعداد تمام کسانی که در هر روز از ماه مبارک رمضان از آتش نجات داده انسان‌ها را از آتش جهنم رها می‌کند.

وی افزود: همواره در روایات اسلامی شنیده‌ایم که پیامبر دو امانت را از خود به جای می‌گذارد یکی قرآن است و دیگری سنت. این به معنی این است که انسان باید نیازهای فکری خود را از قرآن و سنت دریافت کند و این دو هرگز از همدیگر جدا نمی‌شوند. ما برای شناخت امام باید قرآن را بشناسیم و برای شناخت قرآن باید امام را بشناسیم. امام منهای قرآن قابل شناخت نیست. امام مفسر قرآن و قرآن مبین و معرف امام. ما از تمام پایان‌نامه هایی که با موضوع قرآنی باشد نهایت استقبال را داریم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه اظهار کرد: یکی از ضرورت‌های قرآنی در عصر حاضر ما پژوهش و تفسیر در مفاهیم قران است. تفسیر تربیتی، سیاسی ، اقتصادی و ... باید در جامعه ترویج یابد. حفظ قرآن مقدس است و محترم ولی باید به محتوای قرآن هم توجه ویژه‌ای شود.

وی عنوان کرد: بحث پایان‌نامه های قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد و در بحث‌های کلان تربیتی باید به مسائل قرآنی پرداخت . بحث شبهات قرآنی هم بسیار مهم است که ما باید هر سال برنامه‌ای برای پاسخ به شبهات قرانی را در دستور کار خود قرار دهیم و جا دارد که سازمان دارالقران در این راستا فعالیت کنند. مهم‌ترین مسئولیت ما در حال حاضر پاسخ به شبهات قرآنی است که از سوی برخی از دشمنان مطرح می‌شود.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم از مجموعه کتاب‌های بچه‌های آسمان، تالیف سازمان دارالقرآن و کتاب‌های سبک زندگی اسلامی رونمایی شد.

انتهای پیام

کد N885797

وبگردی