آفتاب

استقبال موگرینی از پیوستن بوسنی و هرزگوین به اتحادیه اروپا

استقبال موگرینی از پیوستن بوسنی و هرزگوین به اتحادیه اروپا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت تمام کشورهای و نهادهای این اتحادیه از عضویت بوسنی و هرزگوین در این اتحادیه حمایت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «فدریکا موگرینی» با صدور بیانیه ای به مناسب بیستمین سالروز کشتار «سربرنیستا» عنوان کرد: ما در راستای شراکت، عدالت و آشتی میان تمام شهروندان بوسنی و هرزگوین به عنوان بخشی از اروپا تلاش می کنیم.

وی افزود: اروپا بعد از شکست در تحقق رؤیای پدران ما در زمینه توقف جنگ، قتل و کشتار جمعی به اسم نژاد و امت با ننگ مواجه شد و باید کشتار سربرنیستا مایه عبرت باشد تا چنین کشتاری تکرار نشود.

موگیرینی تصریح کرد: سربرنیستا بار دیگر تاکید می کند که رؤیای اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد و این تنها راه تحقق صلح در قاره ماست. تقسیم اروپا به «ما» و «آنها» تنها باعث ایجاد درگیری های جدید خواهد شد. ما نیاز به همکاری با تمام طرف ها و قبایل داریم و اتحادیه ما مبتنی بر همزیستی است.

گفتنی است اروپا بیستمین سالروز کشتار سربرنیستا را در حالی گرامی می دارد که سازمان ملل متحد از آن به عنوان فجیعترین کشتار اروپا از زمان جنگ جهانی دوم به بعد یاد کرده است.

کد N885753

وبگردی