آفتاب
گزارش مهر از وین؛

تلاش کور العربیه برای احضار روح «سعود الفیصل» در کوبورگ!

تلاش کور العربیه برای احضار روح «سعود الفیصل» در کوبورگ!

گردانندگان این شبکه، هم اکنون اصلی ترین رسالت خبری خود را حول موضوع «لزوم استمرار تحریم های تسلیحاتی ایران» و «عدم پیشرفت در مذاکرات» متمرکز نموده اند.

خبرگزاری مهر ـ گروه بین الملل: شبکه تلویزیونی «العربیه» وابسته به خاندان آل سعود که گردانندگانش این روزها در فراق سعود الفیصل، وزیر امور خارجه سابق عربستان سعودی سیاهپوش هستند، از هیچ گونه تلاشی برای تنظیم رسانه ای فضای مذاکرات هسته ای به سود اهداف تل آویو و واشنگتن فروگذار نمی کنند.

گردانندگان این شبکه، هم اکنون اصلی ترین رسالت خبری خود را حول موضوع «لزوم استمرار تحریم های تسلیحاتی ایران» و «عدم پیشرفت در مذاکرات» متمرکز نموده اند. آنها در گزارش های خود به نقل از منابع آمریکایی ناشناس همواره تاکید می کند که تحریم های تسلیحاتی و موشکی ایران هرگز لغو نخواهد شد!

البته رویکرد العربیه ـ که در اتاق فکر خود از برخی عناصر ایرانی وطن فروش نیز بهره می برد ـ علیه مذاکرات هسته ای موضوعی تازه و غیر ملموس نیست.  

القای مشروط کردن مذاکرات هسته ای به جنگ مشترک ایران و آمریکا علیه داعش خط خبری و تحلیلی دیگری است که العربیه این روزها در وین آن را دنبال کرده است. این در حالی است که گردانندگان العربیه خود نیز نسبت به آبشخور غربی ـ سعودی داعش و وابستگی مطلق این گروه تروریستی ـ تکفیری به آل سعود و حامیان غربی و صهیونیستی آن واقف هستند.

این شبکه ضد ایرانی چنانچه در جریان تمدید هفت ماهه مذاکرات آذرماه سال گذشته در وین، پازل‌های خبری خود را به گونه ای چید که در قالب آن از سعود الفیصل وزیر امور خارجه سابق سعودی‌ها و یکی از اصلی ترین عوامل بر هم خوردن مذاکرات وین ۸، به عنوان یک قهرمان یاد کند،  هم اکنون نیز درصدد احضار روح سعود الفیصل در هتل محل برگزاری مذاکرات هسته ای است! عملیاتی که در نهایت ثمره ای جز بدنامی بیشتر برای این شبکه «عبری ـ عربی ـ غربی» نخواهد داشت.

گفتنی است بسیاری از فعالین رسانه ای که در شبکه های خبری عربی فعال بوده و در محل مذاکرات هسته ای حضور دارند، برای العربیه از تعابیری مانند «العبریه»، «قناه الفتنه» و ... استفاده می کنند.

کد N885674

وبگردی