آفتاب

عصبانیت رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از راهپیمایی روز قدس در ایران

عصبانیت رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از راهپیمایی روز قدس در ایران

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با ابراز خشم خود نسبت به برگزاری راهپمایی پرشکوه روز قدس در سراسر ایران گفت که حتی گرمای زیاد هوا هم مانع از حضور مردم نشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در واکنش به برگزاری راهپیمایی روز قدس در روز جمعه (دیروز) در سراسر ایران بیانیه‌ای منتشر و عصبانیت خود را از آن اعلام کرد.

در این بیانیه که روی پایگاه اینترنتی کمیته روابط خارجی قرار گرفته آمده است: همزمان که مذاکرات هسته‌ای در وین ادامه می‌یابد مردم ایران به خیابان‌ها آمدند. دهها هزار ایرانی در شهرهای سراسر این کشور به مناسبت سالگرد روز قدس با برگزاری راهپیمایی شعار مرگ بر آمریکا، شیطان بزرگ و مرگ بر اسراییل سر دادند.

اد رویس با ابراز عصبانیت خود نسبت به این مساله آورده است: دمای هوا در تهران نزدیک به 100 درجه فارنهایت است اما جمعیت حتی به این مساله هم توجه ندارد. یک مامور آتش نشانی هم آنجا بود و در حالی که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌داد روی مردم آب می‌ریخت و آنها را خنک می‌کرد. راهپیمانان همچنین پرچم اسراییل را سوزاندند.

وی در ادامه به بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا به مناسبت روز قدس اشاره کرد و گفت: وزارت خارجه ایران در بیانیه خود مقاومت را تنها راه فلسطینیان برای آزادی سرزمین مادری‌شان دانست و من از دولت اوباما رئیس جمهور آمریکا می‌خواهم تا به این گونه بیانیه‌ها توجه بیشتری نشان دهد.

به گزارش ایسنا، راهپیمایی روز قدس هر ساله در حمایت از مردم مظلوم فلسطین با حضور پررنگ و گسترده مردم همزمان با آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

روز گذشته نیز راهپمایی روز قدس بار دیگر با مشارکت پرشکوه ایرانیان مواجه شد که این رویداد بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی و عربی داشت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه گزارش داد: میلیون ها ایرانی به مناسب روز قدس به خیابان‌ها آمدند و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرایل سردادند.

ایران که موجودیت اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسد هر ساله در دفاع از مردم فلسطین در روز قدس راهپیمایی برگزار و بر اهمیت بیت المقدس برای مسلمانان تاکید می‌کند.

انتهای پیام

کد N885672

وبگردی