آفتاب
سلیمی نمین در مراسم بزرگداشت مرحوم «گلپیرا»:

«حمید گلپیرا» از سستی‌ها و غفلت‌های برخی افراد به خود می‌پیچید

«حمید گلپیرا» از سستی‌ها و غفلت‌های برخی افراد به خود می‌پیچید

مدیرمسئول اسبق روزنامه تهران تایمز، با اشاره به تعهد کاری مرحوم حمید گلپیرا گفت: حمید، از سستی‌ها و غفلت‌های برخی افراد در کار به خود می‌پیچید.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس سلیمی نمین بعدازظهر امروز در مراسم گرامیداشت یاد مرحوم «حمید گلپیرا» روزنامه نگار و سرویراستار روزنامه تهران تایمز که در محل خبرگزاری مهر برگزار شد، با بیان اینکه روزنامه تهران تایمز نمایان‌کننده شأن و منزلت ماست، اظهار داشت: وقتی یک دیپلمات خارجی در تهران روزنامه تهران تایمز را می خواند، در واقع آیینه تمام‌نمای افکار و اعتقادات انقلاب و نظام ما را می‌بیند.

وی با اشاره به ویژگی های حرفه ای و احساس مسئولیت مرحوم گلپیرا در روزنامه تهران تایمز افزود: در شرایطی که فردی در این روزنامه با وجود امتیازات بی‌شماری که گرفته بود دیگران را به بی‌تفاوتی در قبال کار دعوت می‌کرد، اما حمید با احساس دیگری در این روزنامه زندگی می‌کرد.

مدیر مسئول اسبق تهران تایمز گفت: گاهی اوقات آنقدر دل حمید می گرفت که با وجود آنکه من از تهران تایمز رفته بودم، پیش من می‌آمد و درد دل می‌کرد و از سستی ها و غفلت های برخی افراد به خود می‌پیچید.

سلیمی نمین ادامه داد: من نیز با دیدن درد او تاسف می خوردم که چرا ما تا این حد از ارزش ها فاصله گرفته ایم که فردی مانند حمید که از بیرون و از آمریکا آمده، این مسئله را به خوبی متوجه می‌شود.

وی تصریح کرد: حمید گلپیرا فاصله گرفتن ما از ارزش های اول انقلاب را که مدعی آن هستیم، به خوبی درک می‌کرد و از این مسئله ناراحت بود.

مدیرمسئول اسبق روزنامه تهران تایمز با گرامیداشت یاد مرحوم گلپیرا خاطرنشان کرد: امیدوارم حداقل با درگذشت او، ما نسبت به زندگی خودمان بیشتر دقت کنیم، چرا که من خودم احساس شرم می‌کنم که با چه آرمان هایی به میدان آمدیم و امروز چه وزنه‌هایی به خودمان آویزان کرده‌ایم.

بر اساس این گزارش، مرحوم حمید گلپیرا که سالها در کشور آمریکا زندگی می‌کرد، از حدود دو دهه پیش با حضور در ایران و فعالیت در روزنامه بین‌المللی تهران تایمز، به تبیین آراء و اندیشه های انقلاب اسلامی در این رسانه پرداخت. زنده یاد گلپیرا پس از پشت سر گذاشتن یک دوره بیماری سرطان، سه‌شنبه هفته پیش و همزمان با شب شهادت امیرالمومنین علی (ع) به دیدار حق شتافت.

کد N885572

وبگردی