آفتاب
اورشلیم پست گزارش داد

در جریان قرار گرفتن رژیم صهیونیستی از مذاکرات هسته‌ای توسط شرمن

در جریان قرار گرفتن رژیم صهیونیستی از مذاکرات هسته‌ای توسط شرمن

روزنامه اورشلیم پست، گزارش داد تیم مذاکره کننده آمریکایی در مذاکرات هسته ای با ایران به مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره وضعیت این مذاکرات گزارش داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به گزارش روزنامه اورشلیم پست، وندی شرمن، معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا که نقش مذاکره کننده ارشد این کشور در مذاکرات هسته ای با ایران را ایفا می کند اخیرا با یوسی کوهن، مشاور امنیت دولت اسرائیل گفت‌وگو داشته است.

مذاکرات هسته ای 1+5 با ایران که اکنون وارد سومین هفته متوالی شده روز پنجشنبه مجددا تمدید شد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که هنوز مسائل مهمی در این مذاکرات مطرح هستند هر چند که مشخص نکرد منظورش چه مسائلی است.

وندی شرمن پیش از این نیز در پایان ماه ژوئن زمانی که برای نخستین بار وارد شهر وین شد یوسی کوهن را در جریان مذاکرات قرار داد.

در آن زمان وی و تیم مذاکره کننده آمریکا در تلاش برای رسیدن به توافق با ایران تا ضرب الاجل 30 ژوئن بودند.

از آن زمان تا کنون مذاکرات سه بار تمدید شده است. به گفته نمایندگان ایران،‌ متن اصلی توافق جامع هسته ای و ضمایم آن 97 درصد تکمیل شده است.

رژیم صهیونیستی علنا با مذاکرات هسته‌ای با ایران مخالف بوده و خواهان برچیده شدن زیرساختهای هسته ای ایران است.

به گزارش اورشلیم پست، وندی شرمن و یوسی کوهن، در دو هفته گذشته چند بار تلاش کردند تا برنامه های خود را هماهنگ کنند.

ایران و کشورهای 1+5 در حال انجام مذاکرات برای دستیابی به یک توافق جامع در خصوص برنامه هسته‌ای تهران و زمانبندی لغو تحریم‌های این کشور هستند که به دلیل باقی ماندن برخی اختلافات برای سومین‌بار ضرب الاجل آن تا روز دوشنبه 22 تیرماه (13 ژوییه) تمدید شد.

وزیران خارجه ایران و 1+5 به جز روسیه و چین در وین به سر می‌برند در عین حال که گاهی برای انجام امور داخلی به پایتخت هایشان رفته و مجددا سریع باز می‌گردند.

انتهای پیام

کد N885535

وبگردی