آفتاب

جاسوسی دولت مالزی از مردم

جاسوسی دولت مالزی از مردم

در تازه‌ترین حملات به دولت مالزی اطلاعاتی به رسانه‌ها درز پیدا کرده است که نشان می‌دهد دولت مالزی از شهروندان خود جاسوسی ‌کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از مالزی، این اطلاعات که پس از یک حمله هکری به بیرون درز پیدا کرده فهرستی از کشورها را نشان می‌دهد که در خرید خدمات جاسوسی مشارکت داشته‌اند.

بر اساس این اطلاعات، نام مالزی در میان کشورهایی قرار دارد که از شرکتی با نام "هکینگ تیم" ابزارهای جاسوسی خریداری کرده است. هکینگ تیم یک شرکت فعال در زمینه هک است که در کشور ایتالیا قرار دارد.

این اطلاعات پس از آن افشا شد که طی روزهای گذشته شرکت "هکینگ تیم" خودش قربانی هکرها شده و اطلاعاتش به سرقت رفت.

این اطلاعات حکایت از آن دارد که سازمان اطلاعات مالزی و دفتر نخست وزیر این کشور از مشتریان "هکینگ تیم" بوده‌اند و گفته شده است که کمیسیون ضد فساد مالزی (MACC) نیز مشتری سابق این شرکت بوده است.

یکی از نرم افزارهایی که گفته می‌شود دولت مالزی آن را خریداری کرده سیستم کنترل از راه دور داوینچی بوده است که یک "اسب تروجان" بوده و قربانیان را ترغیب می‌کند تا آن را باز کنند و وقتی این اتفاق افتاد، نرم افزار این توانایی را دارد تا قربانیان را ردیابی کرده، از آنها استراق سمع کند و اطلاعات را از دستگاه‌های آنها دانلود کند.

از جمله قابلیت‌های داوینچی می‌توان به توانایی آن برای کپی فایل‌ها از حافظه کامپیوتر، ضبط مکالمات اسکایپ، ثبت ایمیل‌ها و پیام‌ها و همچنین ثبت پسووردها اشاره کرد.

داوینچی همچنین می‌تواند دوربین و میکروفون دستگاه‌های الکترونیکی قربانیان را روشن کرده و از این طریق امکان جاسوسی کردن از آنها را فراهم کند.

انتهای پیام

کد N885489

وبگردی