آفتاب

111 حمله "تروریستی" در مصر ظرف یک هفته

111 حمله "تروریستی" در مصر ظرف یک هفته

در گزارشی که به تازگی توسط یکی از نهادهای وابسته به هیات ناظر بر انتخابات پارلمانی مصر تهیه شده مشخص شد که این کشور تنها در هفته گذشته شاهد 111 حمله و اقدام خشونت‌آمیز علیه نیروهای ارتش، پلیس و غیر نظامیان در استان‌های مختلف بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الرصد،براساس این گزارش که توسط دیده‌بان هیات بین المللی ناظر بر انتخابات پارلمانی 2015 مصر تهیه شده اعلام شد اقدامات خشونت‌آمیز در استان‌های مختلف مصر طی یک هفته گذشته (از 26 ژوئن تا 2 ژوئیه) و در مقایسه با هفته های قبل 68 درصد افزایش یافته است.

طبق گزارش مذکور بیشتر اقدامات تروریستی در استان سیناء به ثبت رسیده است.

همچنین براساس این گزارش، انفجارها و اقدامات خشونت‌آمیز هفته گذشته در 17 استان مصر ثبت شده اما استان سیناء در این زمینه جایگاه اول را دارد. این استان شاهد حملاتی علیه پلیس و ارتش بود که طی آنها 17 تن کشته شدند.

در گزارش مذکور آمده که در حملات هفته گذشته نیروهای امنیتی و پلیس مصر بیش از سایر گروه‌ها هدف قرار گرفته‌اند و از مجموع 111 حمله، 45 حمله (در حدود 41%) به پلیس و 32 حمله‌ به شهروندان مصری صورت گرفته است.

از فوریه 2011 که حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری پیشین مصر برکنار شد تاکنون در شبه جزیره سیناء 74 حمله تروریستی رخ داده است.

از زمان به قدرت رسیدن عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در ژوئن سال گذشته نیز 36 عملیات تروریستی در مصر رخ داده که در آن 148 تن کشته و 163 تن دیگر زخمی شدند حملات چهارشنبه گذشته نیز که از سوی گروه تروریستی «ولایت سیناء» وابسته به داعش برعهده گرفته شد، بدترین این حملات بود.

گروه «انصار بیت‌المقدس» که پس از اعلام بیعت با داعش، نام خود را به «ایالت سیناء» تغییر داده در شبه جزیره سیناء و چندین استان مصر فعالیت‌های خود را علیه ارتش، پلیس و تاسیسات مهم و گردشگری مصر آغاز کرده و در حال حاضر یک گروه تروریستی مسلح و مهم در مصر قلمداد می‌شود.

انتهای پیام

کد N885375

وبگردی