آفتاب

همایش«امام رضا(ع) و پاسخگویی قرآن به پرسش‌های عصر»برگزار می‌شود

همایش«امام رضا(ع) و پاسخگویی قرآن به پرسش‌های عصر»برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از میزبانی پایتخت از همایش علمی پژوهشی امام رضا(ع) و پاسخگویی قرآن به پرسش‌های عصر با محوریت خانواده، در قالب برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از میزبانی پایتخت از همایش علمی پژوهشی امام رضا(ع) و پاسخگویی قرآن به پرسش‌های عصر با محوریت خانواده، در قالب برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، برزین ضرغامی گفت: مباحث روز خانواده؛ همچون سبک زندگی، حقوق زنان، حجاب و عفاف، روابط فرزندان و والدین و حدود روابط دختران و پسران از مهم‌ترین محورهای این همایش است.

وی با تاکید بر این‌که «موضوعات روز جامعه با مباحث بنیادین دینی در این همایش تلفیق شده است» اظهار کرد: تلفیق مباحث بنیادین نظیر حدیث و قرآن با مسایل روزمره مانند سبک زندگی اسلامی - ایرانی، مهمترین ویژگی این دوره از همایش است، به این ترتیب مباحث صرفا نظری در خدمت مسایل کاربردی قرار گرفته و امیدواریم نتایج مثبتی که پاسخگوی نیازهای امروز جامعه باشد از خلال مقالات و آثار این برنامه به دست آید.

دبیر همایش علمی پژوهشی امام رضا(ع) و پاسخگویی قرآن به پرسش‌های عصر اظهار کرد: تلاش شده تا با استفاده از ظرفیت‌های بین رشته‌ای و استادانی که بر حوزه‌های مختلفی از علوم دینی و انسانی اشراف دارند، فضای همایش را از «تک بعدی» به «چند بعدی» تغییر دهیم. لذا در ترکیب مقالات و سخنرانان همایش علمی پژوهشی «امام رضا(ع) و پاسخگویی قرآن به پرسش‌های عصر» تلاش شده تا به این وجه مهم از برنامه توجه شود.

ضرغامی در ارزیابی این دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: انتظار می‌رود تجربه رو به جلویی که حاصل بیش از یک دهه برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است موجب شود که این برنامه هر سال بهتر از دوره‌های قبلی برگزار شود.

وی با اشاره به این‌که «تلاش داریم همایش علمی پژوهشی امام رضا(ع) و پاسخگویی قرآن به پرسش‌های عصر را به لحاظ کمی و کیفی، در سطح مناسب برگزار کنیم» تصریح کرد: برای نیل به این مهم، از یک گروه دانشگاهی موفق، دعوت شد تا اجرای این همایش را برعهده بگیرند و امید است با حضور موثر این گروه، برنامه‌ای موفق‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از تشکیل شورای علمی و مشورتی همایش امام رضا(ع) و پاسخگویی قرآن به پرسش‌های عصر خبر داد و گفت: در این شورا از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تربیت مدرس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و هیئت علمی دانشنامه جهان اسلام بهره برده شده است.

بر اساس این گزارش،‌ سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده در دهه کرامت برابر با 25 مرداد تا چهارم شهریور سال 1394 در تمام استان‌های ایران و 220 نقطه از جهان برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه این جشنواره همزمان با میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم برگزار می‌شود و آیین اختتامیه این جشنواره در شب میلاد فرخنده ثامن الحجج(ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و آگاهی از نحوه شرکت در هر یک از برنامه‌های این جشنواره می‌توانند به سایت سه زبانه «شمس توس» به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند.

همچنین سامانه پیام کوتاه: 30007888 و شماره تلفن‌های‌: 9-05132283044 به عنوان پل ارتباطی میان جشنواره و مخاطبان معرفی شده است.

انتهای پیام

کد N885374

وبگردی