آفتاب
دبیر کل بنیاد عفاف و حجاب:

مجلس بودجه ویژه‌ای برای تبلیغ عفاف و حجاب اختصاص دهد

مجلس بودجه ویژه‌ای برای تبلیغ عفاف و حجاب اختصاص دهد

دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب گفت: ما باید پایبندی به دستورات دین را در جامعه ترویج بدهیم و یکی از دستورات دین اسلام ترویج عفاف و حجاب در جامعه است و مردم باید بدانند که هرگز فرهنگ وارداتی به صلاح جامعه نیست. مسئولین، علما و ائمه جماعات جمعه، ‌وعاظ و دانشگاهیان همگی باید خود را مسئول ترویج عفاف و حجاب در جامعه بدانند.

به گزارش خبرنگار «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن اختری صبح امروز در نشست خبری عفاف و حجاب که به جهت پاسداشت روز بیست و یکم تیرماه ( روز ملی عفاف و حجاب) برگزار شد با بیان اینکه همانگونه که می دانیم این روز در تقویم به نام روز ملی عفاف و حجاب نامگذاری شده است، اظهار کرد: بر همین اساس تعدادی از دوستان و علاقه‌مند به شعائر دینی و دستورات اسلامی از چندین سال پیش مجموعه ای را به عنوان بنیاد علمی عفاف و حجاب راه‌اندازی کردند تا بتوانند درگسترش فرهنگ این امر تلاش هایی را در قالب های مختلف داشته باشند.

وی عنوان کرد: بر همین اساس بیانیه هایی را برای دانشگاهیان مراکز علمی،فرهنگی ، تربیتی، دینی وسایر مراکز ارسال کرده ایم تا بتوانیم راحت تر اقدامات مربوط به ترویج عفاف و حجاب را انجام بدهیم. به دلیل اینکه ما یک سازمان مردم نهاد مردمی هستیم و وابسته به ارگان و نهادی نیستیم، در برخی از جاها باید از سایر مسئولان فرهنگی،‌دینی و اجتماعی استفاده کنیم تا زمینه همکاری سایرین نیز فراهم شود و بتوانیم به فرهنگ اصیل دین اسلام برگردیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت:‌ ما باید از نظر فرهنگی و اجتماعی اقداماتی را انجام بدهیم و در جامعه از مسئولین بخواهیم که به امر عفاف و حجاب اهمیت ویژه ای بدهند. همانگونه که همگی می دانید 21 تیرماه 1314 روز مقابله مردم با کشف حجاب است که این حرکت به طور ویژه در مشهد مقدس در مسجد گوهر شاد رخ داد و شاهد اجتماع بزرگی از مردم و علما بودیم. این روز به عنوان یک خاطره تلخ و یک قیام بزرگ دینی باید در ذهن مردم همواره وجود داشته باشد و بر همین اساس بنیاد ما بیانیه ای را صادر کرده است.

اختری ادامه داد: کشورهای استعمارگر و دولت های زورگو در دنیا از سالیان گذشته همواره می خواستند علیه کشورهای مستقل و اسلامی اقداماتی را انجام دهند و در این راستا از طریق فرهنگ وارد شده اند و می خواهند ملت ها را به نوعی دچار احساس حقارت فرهنگی کنند تا آن‌ها فرهنگ خود را به سایر جوامع القاء کنند. این ما هستیم که باید با فرهنگ اصیل دینی که داریم در مقابل آن‌ها بایستیم.

وی گفت:‌ مقام معظم رهبری بارها بر این امر تاکید فرموده اند که جوامع اسلامی باید خودباور باشند. آن‌ها می خواهند در ایمان مردم تزلزل ایجاد کنند و این تزلزل را از طریق ترویج خرافات و دروغ سازی آغاز می‌کنند. در سال 1314 چند حکومت در کشورهای خاورمیانه ماموریت پیدا کردند تانقشه های انگلیس را در کشورهایشان اجرا کنند و هدف کشور انگلیس این بود که مردم کم کم از دین فاصله بگیرند و این فاصله گرفتن از طریق مقابله با حجاب، مقابله با روحانیت و علمای دین و سومین مورد هم مربوط به کم کردن عمل به دستورات اسلامی بود که سه کشور از جمله ایران این دستورات انگلیس را اجرا کرد و این مردم بودند که با این عمل مخالفت کردند و اوج مخالفت هم در 21 تیرماه بود.

دبیر کل بنیاد عفاف و حجاب خاطر نشان کرد: پهلوی اول در 17 دی ماه قانون کشف حجاب را تصویب کرد و به نوعی در صدد ترویج بی حجابی در جامعه برآمد ولی به دلیل مخالفت های مردم با آن قانون، باشکست مواجه شدند. ما باید بدانیم که همواره باید بر اصول دینی خود پایبند باشیم وبدانیم که اگر دین دستوری را داده آن دستور برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است.

اختری در ادامه با اشاره قانون 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی که در رابطه با موضوع عفاف و حجاب است گفت:‌ از نظر بنده در جامعه ایران برخی از این قوانینی که در این مصوبه آمده اجرا نمی شود. هم مردم و هم دولت باید به اجرای این قانون بپردازند. ما باید پایبندی به دستورات دین را در جامعه ترویج بدهیم و بدانیم هرگز فرهنگ وارداتی به صلاح جامعه ما نیست. مسئولین، علما و ائمه جماعات جمعه، ‌وعاظ و دانشگاهیان همگی باید خود را مسؤول ترویج عفاف و حجاب در جامعه بدانند. ما از نویسندگان،‌اساتید، دانشگاهیان و موسسات خصوصی درخواست داریم که به این مقوله توجه کنند و هیچ ارگان ونهادی بنای هنجارشکنی در جامعه نداشته باشند چرا که دین همواره در صدد سعادت افراد جامعه است.

وی ادامه داد: ما باید قبل از اینکه جامعه به سمت بی حجابی برود و از درون منفجر شویم تمهیداتی را بیاندیشیم . همانگونه که گفتم باز هم تاکید می کنم که فرهنگ وارداتی هرگز به نفع ما نیست. همه مردم جامعه چه زنان و چه مردان همگی در مورد مقوله عفاف و حجاب مسئولیت دارند و باید بدانیم حجاب فقط مختص بانوان نیست.

دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب در ادامه افزود: برای اینکه ما به آن قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی برسیم هر کدام از قوای سه گانه باید خود را مسؤول ترویج عفاف و حجاب بدانند. همچنین مردم باید از دولتمردان مطالبه عمومی عفاف و حجاب را داشته باشند. تا کسی در جامعه خواهان عفاف و حجاب نباشد نمی توان برای این مقوله دستوری را اتخاذ کرد. پس باید مردم از دولتمردان درخواست ترویج عفاف و حجاب را داشته باشند و هر کدام از نهادها باید قوانین را دسته بندی کنند و به اجرای آن قوانین بپردازند.

وی گفت: همانگونه که دولت‌های غربی برای ترویج بی عفتی و بی حجابی بودجه در نظر می گیرند مجلس و دولت هم باید یک بودجه ویژه برای ترویج و تبلیغ عفاف و حجاب داشته باشند. حتی در فضاهای مجازی نیز ما باید به تبلیغات گسترده ای در رابطه با این مقوله بپردازیم. اگر بخواهیم دقت کنیم می بینیم که اکثر ادارات و ارگان ها می گویند که ما بودجه خاصی که مربوط به عفاف و حجاب باشد نداریم.

انتهای پیام

کد N885334

وبگردی