آفتاب

نمایندگان مجلس امارات چقدر حقوق می‌گیرند؟

نمایندگان مجلس امارات چقدر حقوق می‌گیرند؟

حقوق نمایندگان مجلس فدرال امارات ماهانه بالغ بر 50 هزار درهم (14 هزار دلار) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از افزایش کاندیدهای انتخابات مجلس فدرال امارات و بحثهای گسترده در فضای مجازی مبنی بر حقوق کلان نمایندگان این مجلس، علی جاسم، نماینده شیخ نشین ام القیوین در مجلس فدرال امارات حقوق نمایندگان را فاش کرد.

علی جاسم در گفت‌وگو با رسانه‌های امارات اعلام کرد که حقوق نمایندگان که به سن بازنشستگی نرسیده‌اند بالغ بر 50 هزار درهم ( 14 هزار دلار) و حقوق نمایندگانی که به سن بازنشستگی رسیده‌اند و یا بازنشسته ادارات هستند فقط 25 هزار درهم ( 7 هزار دلار) است.

وی افزود: هم چنین نمایندگان امارات تا پایان عمر بیمه سلامت هستند و هر نماینده به محض ورود به مجلس گذرنامه دیپلماتیک می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان اماراتی در بین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بیشترین حقوق را می‌گیرند و پس از آنها نمایندگان بحرینی قرار دارند.

این نماینده مجلس افزود: نمایندهای مجلس بحرین ماهانه بیش از 46 هزار و 262 درهم و نمایندگان کویت 26 هزار و 594 درهم حقوق می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس از جریمه‌های راهنمایی و رانندگی عفو می‌شوند و اگر جرمی نیز مرتکب شوند پرونده آنان در دادگاه ویژه رسیدگی می‌شود.

به گزارش ایسنا، انتخابات مجلس فدرال امارات در اکتبر امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N885313

وبگردی