آفتاب

زمینه‌سازی بین‌المللی دولت مصر برای اعدام مرسی و رهبران اخوان

زمینه‌سازی بین‌المللی دولت مصر برای اعدام مرسی و رهبران اخوان

وزارت خارجه مصر پس از ترجمه دلایل صدور حکم اعدام محمد مرسی به زبان انگلیسی، از سفرای خود در کشورهای مختلف خواست دلایل صدور این حکم را برای مردم کشورهای مقیم شرح دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه عربی 21، وزارت خارجه مصر اعلام کرد "دلایل" صدور حکم اعدام محمد مرسی، رئیس‌جمهوری پیشین مصر و چند تن از رهبران اخوان المسلمین در پرونده "یورش به زندان‌ها" را به زبان انگلیسی برگردانده و آن را به سفارتخانه‌های این کشور در جهان و نیز سفارتخانه‌های موجود در قاهره ارسال کرده است.

بیم آن می‌رود که این اقدام زمینه سازی دولت تحت کنترل نظامیان برای اجرای ده‌ها حکم اعدام باشد که علیه رهبران و اعضای اخوان المسلمین صادر شده است.

رئیس جمهور مصر در پی حملات اخیر به نظامیان این کشور به طور ضمنی تاکید کرده بود که هرچه سریعتر این احکام اجرایی خواهند شد.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خارجه مصر اعلام شده است: این اقدام در چارچوب تلاش‌های مستمر وزارت خارجه برای شرح "حقیقت اوضاع" در مصر است و در همین راستا این دلایل طبق اعلام دادگاه کیفری قاهره در 6 ژوئیه جاری به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

طبق اعلام وزارت خارجه مصر، این اسناد شامل دلایل صدور حکم اعدام و جزئیات و اطلاعاتی است که دست داشتن اخوان‌المسلمین در اقدامات مخل امنیت و بر هم زدن ثبات کشور را ثابت می‌کند و علاوه بر سفارتخانه‌های مصر در سراسر جهان و سفارتخانه‌های موجود در قاهره برای تمامی خبرنگاران مطرح و خبرگزاری‌های خارجی که در مصر فعالیت دارند، ارسال شده است.

انتهای پیام

کد N885270

وبگردی