آفتاب

احمدی: ترسیم چارچوب های مذاکرات از سوی رهبری پشتوانه هیات ایرانی است

احمدی: ترسیم چارچوب های مذاکرات از سوی رهبری پشتوانه هیات ایرانی است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در زمینه مذاکرات هسته‌ای گفت که تیم مذاکره کننده ایرانی توانسته با حفظ حقوق دستاوردهای هسته‌ای در برابر زیاده‌خواهی‌ها مقاومت کند.

حجت الاسلام و المسلمین وحید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه مقام معظم رهبری بالاترین نقش را در طول مذاکرات داشته‌اند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری به عنوان یک کارشناس خبره به تمام معنا توانسته‌اند تاکنون خطوط دشمن را پیش‌بینی و مسیر دقیق و چارچوب های اساسی را برای مذاکره کنندگان ایرانی ترسیم کنند که این موجب تقویت هیات مذاکره کننده ایرانی و تبیین مواضع شفاف ایران برای دنیا شده است.

وی افزود:‌ در حال حاضر مواضع اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی در مذاکرات دارای یک پشتوانه عقلانی است و آنچه دشمن همیشه به دنبالش بوده یعنی این که ایران را به عنوان یک کشور ناسازگار معرفی کند، شکست خورده است.

احمدی خاطر نشان کرد: در واقع پشتوانه تیم مذاکره کننده هم مبانی تعریف شده از سوی رهبری است و هم حمایت عامه مردم از مذاکرات نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعلام حمایت مردم و تبیین چارچوب‌ها از سوی موجب دلگرمی مذاکره کننده تیم مذاکره کننده است،‌ ادامه داد: هیات ایرانی توانسته با شناخت تاکتیک‌های دشمن و با تکیه بر حفظ منافع ملی و دستاوردهای هسته‌ای کشورمان تا امروز در برابر زیاده خواهی‌ها فرصت طلبی‌ها به خوبی و شایستگی مقاومت کند و بروز و ظهور خوبی در عرصه مذاکرات داشته باشد .

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت که حتما در آینده آمریکایی‌ها به خاطر نیازشان به انجام این توافق ناچار به دست برداشتن از زیاده‌خواهی‌ها خواهند بود.

انتهای پیام

کد N885249

وبگردی