آفتاب

انفجارهای تروریستی داعش در حسکه/ارتش سوریه در 5 کیلومتری پالمیرا و پیشرفت در الزبدانی

انفجارهای تروریستی داعش در حسکه/ارتش سوریه در 5 کیلومتری پالمیرا و پیشرفت در الزبدانی

حملات داعش به شهر حسکة در میان درگیری‌ها در بیش از چند محور از سر گرفته شده است. این در حالی است که روند عملیات نظامی در الزبدانی و همچنین در اطراف شهر پالمیرا به سرعت پیش می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع در مصاحبه با روزنامه السفیر لبنان عنوان داشتند: در انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در شهر حسکة در شمال شرق سوریه یک تن کشته شده و تعدادی از شهروندان زخمی شدند.

منابع تصریح کردند که پیش از آنکه سومین خودروی بمب گذاری شده به هدف خود برسد ارتش آن را خنثی کرد و افراد مسلح داعش ساختمان ثبت احوال در محله غویران در جنوب شرق این شهر را با خمپاره هدف قرار دادند که در پی آن آتش سوزی مهیبی به وقوع پیوست.

اما در الزبدانی واقع در حومه دمشق پیشروی‌های ارتش سوریه و حزب الله در اطراف این شهر و ورودی‌های آن با هدف بیرون راندن گروه‌های مسلح از جمله جبهه تروریستی النصرة و محاصره پایگاه‌های باقی مانده آن‌ها ادامه دارد.

یک منبع میدانی در این خصوص خاطرنشان کرد که ارتش پیشروی‌هایی را در محور محله الزهرة در طرف شمال غربی داشته و امنیت تعدادی از ساختمان‌ها و همچنین مزارع و ساختمان‌های نزدیک به محله السلطانی در بخش جنوب شرق را برقرار ساخته است.

در همین حال، ارتش سوریه در فاصله پنج کیلومتری شهر باستانی تدمر (پالمیرا) در مرکز سوریه قرار گرفته است.

به گفته منابع، روند درگیری‌ها با داعش شدیدتر شده و ارتش امنیت چند روستا را برای پیشروی به سمت بخش باستانی پالمیرا برقرار کرده است.

یک منبع نظامی در مصاحبه با السفیر گفت: نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های حامی آن تمامی تپه‌های استراتژیک میان حمص و شهر پالمیرا را تحت کنترل خود درآورده و پیشروی سریعی برای ارتش به سمت دروازه غربی پالمیرا در حال رخ دادن است.

به گفته این منبع، درگیری‌های شدیدی در غرب پالمیرا در جریان است. احتمال می‌رود که در هر لحظه ارتش وارد این شهر شود.

از سوی دیگر، یک منبع مخالف خاطرنشان کرد: گروه‌هایی که هفته گذشته از "آغاز نبرد آزادسازی حلب" خبر دادند به دلیل مقاومت نیروهای ارتش سوریه و حامیان آن متحمل شکست سختی شدند که این امر آن‌ها را واداشت تا تاکتیک‌ جدیدی را با هدف پراکنده کردن توانایی‌های ارتش سوریه در پیش بگیرند اما این امر بر روند درگیری‌ها تاثیر نخواهد گذاشت.

انتهای پیام

کد N884988

وبگردی