آفتاب

پشتیبانی رهبری عامل مدیریت مذاکرات هسته‌ای در وقت طلایی

پشتیبانی رهبری عامل مدیریت مذاکرات هسته‌ای در وقت طلایی

نماینده مردم اقلید گفت: توجه ویژه مقام معظم رهبری به کارشکنی‌ها و زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها تیم مذاکره کننده هسته‌ای را به موقع آگاه کرد.

الیاس طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: روند طی شده در مذاکرات هسته‌ای تماماً با تیزهوشی، درایت و ذکاوت مقام معظم رهبری انجام شده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: اگر موضع‌گیری‌ها و برخوردها، رهنمودها و تذکرات به موقع معظم له و پشتیبانی قدرتمند ایشان از تیم مذاکره کننده هسته‌ای نبود، نمی‌توانستیم مذاکرات را حتی در وقت طلایی مدیریت کنیم. دشمنان نظام نیز ذکاوت رهبری ایران را اصلی‌ترین عامل موفقیت مذاکره کنندگان هسته‌ای در نشان دادن صلح طلبی و پایبندی ایران به گفت‌وگو و تعامل با جهان مورد تأیید قرار داده‌اند.

وی با اشاره به کارشکنی‌ها و زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها و کشورهای غربی، گفت: در طول مذاکرات طرف غربی روی مسائلی که هیچ ربطی به مذاکرات هسته‌ای ندارد و خارج از این مسأله است، پافشاری کرده است.

علت به نتیجه نرسیدن مذاکرات تا این لحظه هم عمدتاً کارشکنی‌های از این دست بوده است. هرچند مقام معظم رهبری همواره توجه ویژه‌ای به کارشکنی‌ها و زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها و طرف‌های غربی داشته و به موقع تیم مذاکره کننده هسته‌ای را از افتادن در دام آنان آگاه کردند.

طاهری، تیزهوشی و هوشیاری مقام معظم رهبری را اصلی‌ترین عامل موفقیت ایران در پیگیری حقوق هسته‌ای خود دانست و اظهار کرد: غربی‌ها به هر دری زدند تا مانع پیشرفت و توسعه ایران اسلامی شوند حتی به واسطه کشورهای همسایه نیز شیطنت‌هایی را دنبال کردد اما با سکان‌داری مقام معظم رهبری و درایت ایشان مانع از ورود کشتی مذاکرات به سنگلاخ شد. پیروز میدان مذاکرات در وقت طلایی جمهوری اسلامی ایران است. بنا بر تحلیل‌ها و اخبار حتی کشورهای غربی، این ایران است که توانسته چه با به ثمر رسیدن مذاکرات و چه با شکست آن به دنیا اثبات کند که موفق بوده است.

وی متذکر شد: خط‌ مشی و استراتژی این موفقیت توسط مقام معظم رهبری روشن و تبیین شد.

انتهای پیام

کد N884980

وبگردی