آفتاب

ابراز نگرانی پوتین نسبت به گسترش حضور داعش در افغانستان

ابراز نگرانی پوتین نسبت به گسترش حضور داعش در افغانستان

رئیس جمهوری روسیه نسبت به گسترش حضور داعش در افغانستان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای در شهر اوفای روسیه در این باره گفت: ما در نشست اخیر خود به افزایش فعالیتهای داعش و رسیدن آن به افغانستان پرداختیم.

پوتین همچنین میزبان اولین دیدار دو جانبه با همتای افغان خود اشرف غنی بود. غنی طی حضورش در روسیه و در حاشیه نشست سازمان همکاری‌هی شانگهای همچنین با نواز شریف، نخست وزیر پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

غنی قرار است در تلاش برای پایان دادن به درگیریهای 13 ساله در افغانستان این هفته تیمی را برای آغاز مذاکرات با طالبان به پاکستان بفرستد.

پیش از این سران کشورهای سازمان همکاری‌های شانگهای درباره مسائل امنیتی افغانستان پس از خروج نیروهای بین‌المللی از این کشور گفت‌وگو و توافق کردند تا از اقدامات دولت افغانستان در ایجاد کشوری عاری از تروریسم حمایت کنند.

پوتین در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد،یک دهه از حضور نظامی بین‌المللی در افغانستان می‌گذرد و این نیروها تغییر چشمگیری در بهبود شرایط این کشور ایجاد نکردند در حالیکه کشورهای آسیای مرکزی درباره گسترش گروه تروریستی در افغانستان نگرانند.

اسلام کریم‌اف، رئیس جمهوری ازبکستان نیز در این باره اظهار کرد: تهدیدی بسیار جدی نسبت به بروز بی‌ثباتی در کشورهای همسایه افغانستان وجود دارد. تهدیدی که ما به عنوان همسایه کابل نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم.

انتهای پیام

کد N884955

وبگردی